علی امام روز یکشنبه در حاشیه افتتاح سه ایستگاه از خط 6 متروی تهران که با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به بهره برداری رسید، گفت: موضوع مهم دیگر در خط 6 متروی تهران استفاده از سیستم های ویژه کنترل و کاهش ارتعاش در زمان بهره برداری است که در این خط مدنظر قرار گرفت.
به گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران، ادامه مسیر خط مترو تهران که در آینده افتتاح می شود از زیر بیمارستان دکتر شریعتی عبور می کند که برای این نقطه حساس تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است تا در زمان بهره برداری هیچگونه ایراد و مشکلی ایجاد نشود.
وی موضوع امنیت را به عنوان اولویت اول شرکت مترو مطرح کرد و گفت: افتخار داریم کلیه اقدامات انجام شده در عملیات خط 6 مترو با رعایت استانداردها و ایمنی کامل باشد که این موضوع تعهد دائمی و قطعی ما است.
مدیرعامل مترو تهران با بیان اینکه خط 6 از امروز برای استفاده مسافران آماده است، اظهارداشت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری 15 کیلومتر دیگر از خط 6 مترو را به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران همچنین با بیان اینکه در خط 6 مترو از تجهیزات داخلی استفاده شده است، گفت: در دهه های گذشته در بخش ساختمانی مترو این توانمندی در صنعت مترو ایجاد شد تا به طور کلی درحوزه مصالح ساختمانی متکی بر تولیدات داخلی باشیم.
به گزارش ایرنا، 9 کیلومتر از خط 6 مترو شامل سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهداست امروز به بهره برداری رسید.
ایستگاه میدان شهدا با خط 4 تقاطعی است و مسافران می توانند بین خط 6 و 4 تبادل سفر داشته باشند.
خط 6 مترو تهران با 32 کیلومتر طول و 27 ایستگاه طراحی شده است که از دولت آباد شهرری آغاز می شود و تا سولقان ادامه دارد.
طرح توسعه خط 6 در بخش جنوبی از ایستگاه دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به طول 6 کیلومتر در حال اجراست.
این خط مترو در ردیف چهار ابرخط مترو جهان قرار دارد.
ایستگاه های خط 6 تهران از نظر سامانه مخابراتی، سیگنالینگ ، سیستم تهویه، پله‌برقی و اطفاء حریق مجهز هستند و همچنین برای افراد کم توان نیز مناسب سازی شده‌ است.
15 کیلومتر دیگر از بخش شمالی خط 6 با 6 ایستگاه تا اشرفی اصفهانی قرار است تا پایان سال 98 به بهره برداری برسد.
تهرام/ 9206//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.