به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تهران،علی امام در این باره اظهار داشت: 9 کیلومتر از خط 6 مترو شامل سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا به بهره ‌برداری خواهد رسید که ایستگاه میدان شهدا با خط 4 تقاطعی بوده و مسافران می توانند بین خط 6 و 4 تبادل سفر داشته باشند.
وی افزود: خط 6 مترو تهران با 32 کیلومتر طول و 27 ایستگاه طراحی شده است که از دولت آباد شهرری آغاز و تا سولقان ادامه دارد.
مدیر عامل راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اجرای طرح توسعه خط 6 در بخش جنوبی پایتخت، اظهار داشت: این طرح از ایستگاه دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به طول 6 کیلومتر در حال اجراست که در صورت تکمیل به 38 کیلومتر می رسد و بلندترین خط مترو تهران خواهد بود.
امام با اشاره به ویژگی های ایستگاه های آماده افتتاح عنوان کرد: این ایستگاه ها از نظر سامانه مخابراتی، سیگنالینگ ،سیستم تهویه، پله‌برقی و اطفاء حریق مجهز هستند و همچنین برای افراد کم توان نیز مناسب سازی شده‌اند.
وی ابراز امیدواری کرد: 15 کیلومتر دیگر از بخش شمالی خط 6 با 6 ایستگاه تا اشرفی اصفهانی تا پایان سال 98 به بهره برداری برسد.
نخستین پروژه مسکن امید در پایتخت در راستای اجرای «برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار» و افتتاح یکهزار و 250 هکتار از کمربند سبز تهران از دیگر طرح هایی هستند که روز یکشنبه (18 فروردین ماه) با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسند.
تهرام/7244/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.