سیاوش شهریور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تراکم بالای جمعیت در پایتخت نیاز به تفرجگاه هایی که شهروندان تهرانی و گردشگران را برای مدتی از آلودگی های زیستی دور کرده و مسبب آرامش آنها شود به شدت احساس می شود.
وی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا این ظرفیت را در شهرستان شمیرانات و دامنه البرز که نزدیکترین نقطه به حوزه شهری تهران است، ایجاد کنیم.
نماینده عالی دولت در شمیرانات تصریح کرد: این مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی مدرن به زودی احداث و با تدبیر مسئولان تهران از شرق تا غرب دامنه البرز گسترش می یابد.
وی اضافه کرد: افراد در برخی از مناطق خوش آب و هوای شمال پایتخت در قالب طرح جامع شهر تهران می توانند مجوز ساخت و ساز بگیرند، اما به دلیل تخریب مناطق بکر طبیعی ساخت و ساز بی رویه بشمار می آید که با اجرای طرح های گردشگری شرایط استفاده عموم مردم از این منطقه را فراهم می سازیم.
به گفته وی مقرر شد شهرداری منطقه یک طرح را آماده و در کمیته برنامه ریزی شهرستان ارائه دهد تا نمایندگان، مجموعه فرمانداری شمیرانات، مسئولان محلی و استانداری تهران آن را مورد بررسی قرار دهند تا با خرد جمعی موفق به اجرای طرحی مناسب و ویژه در دامنه البرز شویم.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران و دو بخش لواسانات و رودبارقصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.