محمدرضا مرتضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با ایجاد فضای مناسب کسب و کار است که می توان شاهد کاهش قیمت ها و تسهیل در تولید باشیم که به مرور زمینه رونق در تولید را نیز فراهم می کند.
وی اظهارداشت: با توجه به وضعیت کنونی کشور شعاری که برای سال ٩٨ انتخاب شده بسیار هشیارانه بود اما کمک دستگاه های اجرایی، سیستم های قضایی و قوه مقننه لازمه تحقق این شعار است.
مرتضوی افزود: استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور توسط دستگاه های مختلف برای راه اندازی واحدهای موجود تولیدی، بهبود بهره وری در تولید و کمک برای رفع موانع تولید از جمله اقداماتی است که باید در زمینه تحقق شعار رونق تولید در دستور کار قرار گیرد.
مرتضوی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید در سال جدید با حداقل مشغله فکری به افزایش کیفیت تولید محصولاتشان بپردازند، گفت: تولیدکنندگان به جای آنکه در گیر و بندهای اداری و دستورالعمل ها سردرگم باشند باید به کار اصلی خود یعنی استفاده حداکثری از توان داخلی کشور بپردازند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: این موضوع محقق نمی شود مگر آنکه شرایط کسب و کار به دور از تلاطم های سیاسی ایجاد شود تا از این طریق واحدهای تولیدی بتوانند ظرفیت های خود را بالفعل و با بهبود بهره وری نیاز کشور و صادرات را برطرف کنند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است که پایه و اساس کشور را براساس تولید نامگذاری کرده اند گفت: با وجود توجه و تاکید مقام معظم رهبری به تولید اما همچنان واحدهای تولیدی بیشتر وقت خود را باید صرف حل مشکلات اداری و فضای کسب و کار کنند.
مرتضوی معتقد است که اگر در کشور به دنبال کنترل بازار داخلی از طریق رونق تولید هستیم باید به جای بخشنامه های دست و پا گیر، منابع و مواد اولیه مورد نیاز تولید در کشور فراهم تا زمینه رونق محصولات داخلی در کشور مهیا شود.
وی با تاکید بر اینکه تحقق شعار رونق تولید علاوه بر استفاده جامعه از تولیدات داخلی باعث ایجاد زمینه ارتقای اشتغال در کشور نیز می شود، گفت: این اتفاق ضمن توسعه فضای اقتصادی کشور باعث رهایی دولت از گیر و دار نگرانی ها برای کنترل قیمت ها خواهد شد.
به گفته مرتضوی اگر به دنبال رفع مساله اشتغال و کنترل قیمت هستیم باید به جای اجرای بخشنامه های متناقضی که به نابودی رونق تولید در کشور منجر می شود زمینه حل مشکلات را فراهم کنیم زیرا در این زمان است که تمامی افراد می توانند از ظرفیت های موجود در کشور استفاده بهینه کنند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران به موانع پیش روی تولید کشور اشاره و بیان کرد: سال گذشته به دلیل صدور بخشنامه های پی در پی، عقبگردی را تجربه کردیم که باعث دولتی تر شدن اقتصاد کشور شد و مسئولان به دنبال کنترل بازار از طریق آیین نامه و بخشنامه بودند که این مساله به عنوان موضوع ضدرونق و ضد تولید محسوب می شود.
وی رونق تولید را تنها راه نجات کشور دانست و اظهارداشت: در صورتی که موانع موجود از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود گردش مالی کشور و نیز در بخش تولید بهتر می شود و با سرمایه های موجود می توان روند تولید را تسریع بخشید بنابراین با چنین اتفاقی دیگر نیازی به تزریق پول یا کمک بانک ها نیست.
مرتضوی یادآور شد: در صورت حمایت از کالای ایرانی از طرف مصرف کننده و همچنین روان تر شدن گردش مالی می توان کشور را از حالت رکود خارج کرد.
تهرام/ 9206/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.