به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی یگانه با حضور در منزل استاد غلامحسین امیرخانی با این هنرمند به نام کشور و چهره ماندگار عرصه خوشنویسی دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار صمیمانه، معاون شهردار تهران و پدر خوشنویسی معاصر ایران به گفت و گو و تبادل نظر در خصوص موضوعات مختلف فرهنگی و هنری پرداختند.
استاد امیرخانی متولد 1318 در طالقان، سال 1338 به صورت حرفه ای به خوشنویسی گرایش پیدا کرد و درس خط را در محضر استادانی همچون سیدحسین میرخانی و سیدحسن میرخانی فراگرفت و به قدری در این عرصه پیشرفت کرد که سال 1387 موفق به کسب نشان درجه یک فرهنگ و هنر شد.
از مهم ترین آثار خوشنویسی استاد امیرخانی می توان به رسم الخط امیرخانی، آداب الخط امیرخانی، کتابت جزوه استادان بزرگ نستعلیق، بهار در پاییز، ترجمه دعای کمیل، ترجیع بند هاتف اصفهانی، ترکیب بند محتشم کاشانی، تضمین گلچین سعدی، چند برگی از قرآن مجید، دیوان حافظ، رباعی های خیام، جزوه روش خوشنویسی نستعلیق، سرو سایه فکن، صحیفه هستی، طلعت حق، غزلیات خواجوی کرمانی، مشق تمنی، کتابت مقدمه ای بر دو روزنامه شرف و شرافت، کتابت مقدمه مکتب کمال الملک، یادنامه استاد محمدرضا کلهر، خوشنویسی روی جلد کتاب های مختلف و مرقعات فراوان اشاره کرد.
تهرام/7245//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.