به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز 98 در محل ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی(ره) اظهارداشت:توجه نکردن به جلو و خواب آلودگی رانندگان از عوامل دیگر محسوب می شوند که باید رانندگان به این قوانین بیشتر دقت کنند.
وی خطای انسانی راعامل اصلی تصادفات جاده ای بیان و خاطرنشان کرد: ایمنی خودرو، حضور پلیس و ایمنی جاده ها نقش مهمی در سفری سالم دارند ولی سهم رانندگان بیش از هر چیز دیگری است.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: درصد بالایی از تصادفات در 30 کیلومتری شهرها به دلیل وجود شهرک های صنعتی، روستاها و خستگی راننده رخ می دهد که همکاران ما در این نقاط حساس بیشتر حضور دارند.
به گفته وی طبق سال های گذشته طرح ترافیک و خدمات نوروزی از 25 اسفند تا 17 فروردین ماه سال آینده اجرا می شود و نیروهای خدمات رسان در کمک و همراهی مردم تلاش خواهند کرد.
اشتری با بیان اینکه تصادف های جاده ای نوروز امسال تاسف بار بود، افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، حوادث جاده ای باید به حداقل برسد و همه دستگاه ها وظیفه دارند براساس تدابیر رهبری در کاهش آن سهیم باشند.
وی ادامه داد: زیرساخت های لازم برای سفر شهروندان توسط دستگاه های خدمات رسان و پلیس فراهم، نقاط حادثه خیز اصلاح شده است و تمامی نیروهای امدادی در آماده باش هستند.
اشتری افزود: 10 میلیون همیار پلیس به همراه پلیس محسوس و نامحسوس در طرح ترافیک و خدمات نوروز 98 جاده ها را کنترل می کنند که امیدواریم امسال حوادث جاده ای ما به حداقل برسد.
وی افزود: هرچند همکاران ما در جاده ها حضور دارند ولی رانندگان نیز باید طول مسیر را بخشی از سفر در نظر بگیرند و با آرامش خاطر رانندگی کنند.
رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز ١٣٩٨ امروز با هدف نمایش آمادگی، همیاری، توانمندی و تامین ایمنی با شعار« پرهیز از خطر و آرامش در سفر» و با حضور دستگاه های خدمات رسان در ضلع جنوبی حرم مطهرامام خمینی(ره) برگزار شد.
6003/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.