به گزارش ایرنا، سیدسعید راد روز دوشنبه در نشست خبری طرح استقبال نوروز 98 گفت: سازمان میادین تنها نقش توزیع کننده گوشت های تنظیم بازار دارد و هر میزان گوشت قرمز و مرغ دولت بدهد ما بین شهروندان توزیع می کنیم.
وی با اشاره به اینکه تخفیفات ویژه ای با توجه به ایام پایانی سال به شهروندان ارائه می شود، افزود: قیمت های انواع محصولات ما زیر قیمت بازار است و به عنوان مثال 35 تا 40 درصد در میوه جات و 22 درصد در حبوبات زیر قیمت مغازه های سطح شهر محصولات به شهروندان فروخته می شود.
راد ادامه داد: این مهم باعث شده تا مشتریان میادین میوه و تره‌بار در شش ماهه پایانی امسال رشد 30 درصدی نسبت به مدت مشابه داشته‌اند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر میادین میوه و تره بار شهرداری تهران همچنین گفت که تا پایان هفته 4 بازار هم به محلاتی که بازار ندارند اضافه می شود.
این مقام مسئول عنوان کرد: روزانه 16 هزار تن میوه وارد میدان مرکزی می شود که کل میوه سطح پایتخت و 6 استان را تامین می‌کند.
وی با بیان اینکه روزانه 20 هزار خودرو وارد میدان مرکزی تره‌بار می‌شوند، گفت: همه میادین به سیستم ترافیک وصل شده و توسط دوربین‌های ترافیکی رصد می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار با بیان اینکه قانونا سازمان میادین نباید عوارض پسماند و نوسازی دریافت کند، گفت: ما برای بازیافت زباله‌های میادین بعضی از آنها را به دامداری‌ها می‌دهیم تا دیگر هزینه جمع‌آوری زباله پرداخت نکنیم ضمنا یک گروه از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر هم در حال مطالعه هستند تا زباله میادین به خوراک دام یا کمپوست تبدیل شود.

* صادرات سیب و پرتقال ممنوع شد
وی با بیان اینکه صادرات سیب و پرتقال تا 15 فروردین ممنوع شده است، گفت: اصرار داشتیم این ممنوعیت تا اطلاع ثانوی باشد چرا که این میوه‌ها صادرات زیادی داشتند اما اکنون از لحاظ میوه، سبزیجات و فرنگی‌جات مشکلی نداریم.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری خاطرنشان کرد: غرفه‌های ما امسال فروش بیشتری داشتند و این هم می‌تواند به خاطر قیمت باشد و هم می‌تواند به خاطر خدمات ما باشد.
وی همچنین از راه‌اندازی سامانه اینترنتی یا اپلیکیشن میادین میوه و تره‌بار خبر داد و گفت: اپلیکیشنی که راه‌اندازی شده مربوط به گوشی‌های اندروید است و نام آن «بازار روز همراه» است.
راد خاطرنشان کرد که برای گوشی‌های IOS هم تلاش می کنیم تا این اپلیکیشن طراحی شود.

* ساعت کار میادین در ایام نوروز
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه تا روز 29 اسفند ساعت کار میادین از 8 صبح تا 9 شب به صورت یکسره است، گفت: روز 29 اسفند ساعت کار میادین تا 6 عصر خواهد بود.
راد گفت: میادین و بازار های شهرداری تهران روز های یکم و دوم فرودین 98 تعطیل است و روز سوم میادین اصلی شهر فعال هستند.
وی خاطرنشان کرد: تمامی 230 میدان و بازار پایتخت از روز پنجم فروردین باز و فعال خواهند بود.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.