به گزارش ایرنا پیروز حناچی روز یکشنبه در حاشیه کاشت درخت صلح و دوستی در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبه خان-باغ و ضرورت مقابله با قطع درختان اظهارداشت: پیرو سخنانی که رهبری در سال 93 با تمام دست اندرکاران کشور داشتند و خواستند که جلو تخریب باغ ها گرفته شود، مدیریت شهری پایتخت بدرستی این موضوع را تبدیل به ضابطه کرده است.
به گفته وی جهت گیری عمومی شهرداری و شورای شهر جلوگیری از تخریب باغ ها و تلاش برای این است که باغ های جدید حتی با انگیزه اقتصادی شکل گیرند تا انگیزه صاحبان باغ ها نیز برای حفظ آنها تثبیت شود.
شهردار تهران گفت: در این دوره با همان پولی که از مردم بابت قطع درختان دریافت می شود برای توسعه فضای سبز و درختکاری هزینه می کنیم.
به گزارش ایرنا شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم از همان روزهای نخست فعالیت اعلام کرد که بر حفظ باغ ها و فضای سبز پایتخت و نیز لغو مصوبه برج -باغ ها جدیت و تاکید دارد که در اجرای این تصمیم مصوبه برج-باغ ها 22 اسفند سال 96 لغو و حدود دو ماه بعد در اوایل امسال ابلاغ شد.
به دنبال آن و با تاکید بر حفظ باغ ها، لایحه خانه- باغ ها تدوین، کلیات و برخی بندهای آن تاکنون در شورای اسلامی شهر تصویب شده است.
مدیران کنونی مدیریت شهری تهران تاکید دارند مصوبه جدید که از آن با عنوان خانه- باغ یاد می شود، ضمن حل مشکلات افرادی که دارای باغ هستند، زمینه صیانت از محیط سبز را نیز فراهم آورد.
در لایحه جدید تقسیم بندی تا سه هزار متر، سه تا پنج هزار متری و بالای پنج هزار متری لحاظ و برای هر کدام ضوابط جدا نوشته شده است.
حناچی همچنین چندی پیش در واکنش به انتقادها به وی درمورد تدوین لایحه خانه-باغ با بیان اینکه در اداره امور شهر تهران نیز نباید حواس خودمان را به حواشی پرت کنیم، افزود: مجوز برج- باغ ها پسندیده نبود و مشاهده سوابق نیز نشان می دهد سال ۸۲ در این خصوص نامه نوشتم و آن را رد کردم.
حناچی در این میان به نکته دیگری هم اشاره و تاکید کرد: اما وقتی عده ای زندگی خود را با آن گره می زنند «کات» کردن آن مشکل است.

**درختان کهنسال را احیا می کنیم
شهردار تهران همچنین امروز در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگاران گفته است: درختان کهنسال و در آستانه خشک شدن پایتخت مانند چنارهای پیر خیابان ولیعصر(عج) احیا می شوند.
به گفته وی خیابان ولیعصر(عج) یکی از نادرترین خیابان‌های جهان است که حدود ٢٠ کیلومتر طول دارد و در ابتدا ١٨ هزار درخت داشت اما این تعداد الان به ١۵ هزار درخت رسیده است.

تهرام/3001//1348 / 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.