شهرام علیمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تعطیلات نوروز تخفیف اقامت 50درصدی برای هتل ها و 20درصدی برای سفره خانه و مهمانپذیر ها در نظر گرفته شده تا مسافران بتوانند در این ایام از این اماکن رفاهی بهره مند شوند.
وی افزود: با هماهنگی با تشکل مهمانپذیر ها، حدود 20هزار تخت با امکانات و قیمتی مناسب برای مسافران نوروزی مهیا شده است.
علیمحمدی گفت: 120مهمانپذیر در چهار رده ممتاز، درجه یک تا سه در سطح تهران وجود دارد.
وی تصریح کرد: امیدواریم امسال شاهد رشد 10درصدی میزان اقامت را نسبت به سال گذشته برای مسافران داشته باشیم.
گفتنی است که در تعطیلات نوروزی سال گذشته روزانه با همکاری تمامی دستگاههای خدمات رسان حدود 45 هزار نفر در فضای باز و اقامتی اسکان یافتند.
علیمحمدی به نظارت کارشناسان این نهاد برای خدمات رسانی بهتر از دفاتر مسافرتی و خدماتی اشاره کرد و افزود: نظارت و بازدید از این موسسات از چند روز پیش با 72 بازرس در سطح استان آغاز شده تا هماهنگی لازم برای استقبال نوروزی در استان فراهم شود.
معاون گردشگری استان تهران به برگزاری 6 نوروزگاه در پایتخت اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این نوروزگاهها ایجاد شور و نشاط بیشتر برای مردم بوده که برنامه های آنها از 29 اسفند تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.
به گفته وی 6 نوروزگاه مجموعه ارم، بام لند(دریاچه چیتگر و در غرب تهران)، دریاچه خلیج فارس، برج آزادی، باغ موزه قصر و بوستان آب و آتش خواهد بود.
طرح خدمات سفر از 25 اسفند ماه آغا و تا 17 فروردین ماه سال اینده ادامه خواهد داشت.
براین اساس 112 هتل با ظرفیت 15هزار و 302 تخت، 114 مهمانپذیر با 6 هزار و 667 تخت، 25 هتل آپارتمان با 1395 تخت، 123 اقامتگاه خوابگاهی با ظرفیت هشت هزار و 550 نفر و 114 مهمانپذیر در سطح استان فعالیت دارند.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.