احسان نونژاد سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امنیت، سهولت در عبور و مرور و وجود زیرساخت های لازم در مرزشلمچه برای زائران باعث شده تا زائران عتبات عالیات در روزهای پایانی سال از این مسیر به عراق سفر کنند.
وی به پیش بینی گیت های ورود و خروج اتباع ایرانی و عراقی در پایانه مرزی شلمچه در روزهای پایانی سال و نورز 1398 اشاره کرد و افزود:درایام نوروز مرز شلمچه شبانه روز برای سفر به عتبات عالیات باز است.
نونژاد به زائران توصیه کرد با توجه به اینکه روادید در مرز شلمچه صادر نمی شود قبل از عزیمت به سمت مرز، گذرنامه و روادید معتبر خود را تهیه کنند.
وی همچنین بیان کرد :در نوروز 1397 تعداد 113 هزار تردد در پایانه مرزی شلمچه در ثبت شد که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 57درصد افزایش داشت..
وی تردد زائران ایرانی به عراق و مسافران عراقی به ایران را در پایانه مرزی شلمچه روان و بدون معطلی اعلام کرد و بیان داشت:با ساماندهی مسافربرهای شخصی پیش بینی لازم برای جابجایی زائران از خرمشهر به پایانه شلمچه و مسیر برگشت انجام شده و در دست پیگیری است.
سرپرست پایانه شلمچه گفت:مرز بین المللی شلمچه برای ورود اتباع عراقی بدون رواید به منطقه آزاد اروند آماده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی از برنامه ریزی مناسب برای جابجایی مسافران نوروزی از مقصد خرمشهر به سایر مناطق کشور در کمیته حمل و نقل شهرستان خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: هماهنگی لازم با پایانه مسافربری خرمشهر و پلیس راه برای تردد مسافران پیش بینی شده است.
مرز بین المللی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق می باشد.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.