به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: با تجهیز این مقدار ریل مشکل آلودگی و بحث ترافیک در پایتخت حل می شود.
وی افزود: اولویت ما در شورای اسلامی شهر بحث حمل و نقل است که باید بررسی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که حمل و‌نقل ریلی دارای مزیت برای دولت و‌ مردم است گفت: این امر باعث صرفه جویی در سوخت و بهبود وضعیت آلودگی هوا می شود و سود غیر مستقیم برای دولت است.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد کسانی که بر اثر آلودگی فوت می کنند بیشتر از تعداد کسانی است که در حادثه تصادف فوت می کنند و این موضوع برای دولت هزینه آور است.
هاشمی تاکید کرد: طبق قانون بودجه یک سوم بلیط مترو باید توسط مردم و بخش های دیگر توسط دولت و شهرداری پرداخت شود که اگر دولت بدهی خویش را پرداخت کند می توانیم به اهداف توسعه حمل و نقل ریلی دست یابیم.
وی بیان داشت: بدهی های دولت در مترو را منظور خواهیم کرد و در تهاتر ها از آن استفاده خواهیم کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا از سوخت مالیات می گیرند و برای حمل و نقل عمومی هزینه می کنند این در حالی است که در کشور ما به سوخت یارانه می دهند و کمکی به توسعه حمل و نقل نمی کنند.
وی از اجرایی نشدن قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت: مترو و مدیریت مصرف سوخت در قانون دیده شده ولی هنوز اختصاص نیافته است.
هاشمی با اشاره به جلسه روز گذشته با جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: در این جلسه بحث موضوع انتقال پایتخت مطرح نبود چراکه قرار است کمیته کارشناسی در خصوص این موضوع بررسی کند.
وی تاکید کرد: همچنین در این جلسه به موضوع ساماندهی تهران بزرگ پرداختیم، مهمترین موضوع ساماندهی حمل و نقل ریلی بود چرا که در گزارشی که از مشکلات حمل و نقل غرب تهران ارائه شد روزانه یک هزار و 300 خودرو از حومه و شهرهای اقماری به تهران سفر می کنند ضمن این که این مشکل در شرق تهران نیز وجود دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد برای ساماندهی خودروهای تک سرنشین باید از روش حمل و نقل ریل پایه و انبوه مانند متروی کرج – تهران بهره برد.
وی خاطر نشان کرد: در این جلسه نامه ای را که به رئیس جمهور در خصوص مترو نوشته بودم را مطرح کردم.
هاشمی به همکاری و حمایت نهادهای مختلف در توسعه حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: اگر وزارت نفت به وظایفش عمل کند و هزینه سفر ریلی را پرداخت کند در تهران و همه کلانشهرها مشکل حمل و نقل عمومی حل خواهد شد.
تهرام/8138/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.