به گزارش ایرنا محسن هاشمی رفسنجانی، پنجشنبه در دومین اجلاس هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در شیراز افزود: در دورانی که پیش بینی ها حکایت از احتمال انتخاب ترامپ به عنوان ریاست جمهوری آمریکا داشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی این فرد را بسیار خطرناک معرفی کرد که قادر است اصول بین المللی را زیرپا بگذارد.
وی، با تاکید بر ادامه راه برجام بدون حضور آمریکا، اظهار داشت: لازم است همه مردم به صورت متحد حامی دولت باشند تا از این وضعیت عبور کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود، مشکلات شهرهای بزرگ را درد مشترک تمام کلانشهرهای کشور دانست و گفت: شوراهای کلانشهرها باید به درد های مشترک و تجربه هایی که در این زمینه کسب کرده اند بیشتر بپردازند و از دستاوردهای یکدیگر نیز بهره مند شوند.
هاشمی رفسنجانی، ادامه داد: کسب درآمد پایدار یکی از دردهای مشترک شهرداری های کلانشهرها و همچنین یکی از اهداف دولت کنونی است که شوراهای کلانشهرها باید از این موقعیت استفاده و مسیر این هدف را برای شهرداری ها هموار کنند.
وی از دغدغه گسترش سیستم حمل و نقل عمومی و بهبود وضعیت آلودگی هوای کلانشهرها به عنوان یکی دیگر از مشکلات مشترک کلانشهرها یاد کرد و گفت: در شهری مانند تهران به حدود 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز است در صورتی که هم اکنون 6هزار و 500 اتوبوس در این شهر فعال است و از این تعداد نیز سه هزار و 500 دستگاه فرسوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر پرداخت سهم 50 درصدی دولت در حمل و نقل از طریق پیگیری های استانداران و شهرداری ها تاکید و اظهار کرد: در تهران زیرساخت حدود 100 کیلومتر از مترو آماده است اما هنوز تجهیز نشده که نیاز است دولت در این زمینه حمایت های خود را انجام دهد تا این ظرفیت ایجاد شده به بهره برداری برسد.
هاشمی رفسنجانی همچنین به ظرفیت استفاده از منابع مالی خارجی (فایناس) برای تکمیل سیستم ریلی کلانشهرها نیز اشاره و این موقعیت را فرصت خوبی برای توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ کشور عنوان کرد.
وی، موضوع پسماند زباله را از دیگر مشکلات مشترک کلانشهرها بیان کرد و گفت: قیمت تمام شده زباله سوزی و تولید برق به دلیل اینکه وزارت نیرو برق را به قیمت مناسبی از تولید کننده نمی خرد در حال حاضر اقتصادی نیست و سرمایه گذاران به این حوزه ورود نمی کنند، لازم است که وزارت نیرو در این مورد به کمک کلانشهرها آمده و قیمت ها را بازبینی کند.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.