مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از تمرکز این بنیاد بر اشتغال‌زایی در حوزه‌ کشاورزی و صنایع مرتبط با آن خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، سعید جعفری در حاشیه‌ بازدید از نمایشگاه بین‌المللی چهار دهه دستاوردهای کشاورزی، صنایع تبدیلی، تکمیلی، فناوری‌های پیشرفته‌ی غذایی، صادرات و فعالیت‌های تشکل‌های جهادی، با بیان این مطلب، افزود: بنیاد برکت طی سال‌های گذشته در مجموع در 345 طرح توانمندسازی اقتصادی مشارکت داشته که از 215 طرح خارج شده است. از 130 شرکت باقی‌مانده، 30 شرکت با ظرفیت سرمایه‌گذاری بیش از 4200 میلیارد ریال در حوزه‌ کشاورزی فعال هستند که اشتغالزایی مستقیم برای بالغ بر 2800 نفر را سبب شده است.

وی با اشاره به برگزاری آیین شکرانه‌ ایجاد 80 هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اواخر بهمن‌ماه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تأکید کرد: بالغ بر 60 درصد از 30 هزار طرح اشتغالزایی که در بخش اجتماع‌محور ایجاد شده است، به حوزه‌ کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن مربوط می‌شود.

جعفری تصریح کرد: با توجه به این‌که عمده‌ نقاط هدف ما برای فعالیت، در مناطق روستایی واقع است و با توجه به سیاست‌های ابلاغی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و تأکیدات دکتر مخبر رئیس ستاد، بخش کشاورزی از جمله حوزه‌های اصلی برای ایجاد اشتغال به‌خصوص در قالب طرح‌های کوچک و متوسط زودبازده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در ادامه توضیح داد: برای سال آینده ایجاد و راه‌اندازی حدود 18 هزار طرح اشتغالزایی را در حوزه‌ اجتماع‌محور تعهد کرده‌ایم که حداقل 60 درصد آن به بخش کشاورزی و صنایع وابسته مرتبط خواهد بود.         

وی درباره‌ دلایل و چرایی حضور بنیاد برکت در نمایشگاه بین‌المللی چهار دهه دستاوردهای کشاورزی، صنایع تبدیلی، تکمیلی، فناوری‌های پیشرفته‌ غذایی، صادرات و فعالیت‌های تشکل‌های جهادی نیز گفت: حضور در این نمایشگاه برای نشان‌ دادن گوشه‌ای از فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه‌ کشاورزی و افزایش ظرفیت و اشتغالزایی در این حوزه است. همچنین بهانه‌ای است برای تقدیر از شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند و بنیاد برکت با آن‌ها مشارکت اقتصادی دارد. برخی از این شرکت‌ها در زمینه‌ دانش‌بنیان فعال هستند و گسترش فعالیت‌های آنها می‌تواند کشور را از وابستگی در بخش کشاورزی برهاند.

جعفری جایگاه بخش کشاورزی را در آغاز دهه‌ پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور مهم ذکر و تأکید کرد: کشاورزی هم به لحاظ اقتصادی و نقشی که در تولید ناخالص ملی ایفا می‌کند و هم از حیث نقشی که در امنیت غذایی کشور د/ارد، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. صنعت کشاورزی در اقتصاد کشور یک رکن اصلی و اساسی است و ایران قبل از آن‌که یک کشور نفت‌خیز باشد، اقتصادی مبتنی بر کشاورزی داشته است. هنوز هم بسیاری از محصولات کشاورزی ایران در دنیا طرفداران خاص خود را دارد و در سبد کالاهایی که به خارج از کشور صادر می‌شود این محصولات جایگاهی ویژه دارد.

وی با تأکید بر پیشرفت‌های حاصل‌شده در بخش کشاورزی طی سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: این پیشرفت‌ها که علیرغم کمبود منابع در کشور حاصل شده، نتیجه‌ حضور جوانان و مراکز دانشگاهی در این حوزه، عبور از روش‌های سنتی و تجربی و استفاده از تکنولوژی و علوم جدید در این حوزه است.

گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی چهار دهه دستاوردهای کشاورزی، صنایع تبدیلی، تکمیلی، فناوری‌های پیشرفته‌ غذایی، صادرات و فعالیت‌های تشکل‌های جهادی به همت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در وزارتخانه‌ جهاد کشاورزی با محورهای مدیریت جهادی، بهره‌وری کشاورزی، توسعه‌ پایدار و تجارت حلال از 12 تا 14 اسفند در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.