به گزارش ایرنا، غلامرضا صالحی روز دوشنبه در آئین افتتاح طرح نوسازی بافت فرسوده روستای ولی آباد قرچک افزود: اولویت های کاری بنیاد مسکن، نوسازی بافت روستاهای استان تهران است که معرض در خطر بالا در مقابله با حوادث طبیعی مانند زلزله قرار دارند
وی اظهار کرد: 63 درصد از بافت روستایی در استان تهران فرسوده است که در این میان، شهرستان قرچک با بیش از 80 درصد از فرسودگی بافت روستایی، بالاترین میزان بافت نامقاوم را دارد.
وی تصریح کرد:بنیاد مسکن به منظور تخریب و نوسازی بافت های فرسوده روستایی حمایت های مادی مناسبی را از صاحبان این گونه منازل انجام می دهد که از جمله می توان تسهیلات 25 میلیون تومانی با سود 5 درصد یاد کرد.
وی اظهار داشت: از محل اعتبارت بنیاد مسکن نیز تسهیلات 20 میلیون تومانی با سود 5 درصد و بازپرداخت 5 ساله به مالکان بافت فرسوده اعطا می شود.
صالحی افزود: بنیاد مسکن به افراد بی بضاعت که توان نوسازی منزل خود را ندارند، 4 تا 8 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اعطا می کند.
وی تاکید کرد: تعامل و همکاری بانک ها در افزایش مشارکت مردم در اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده نقش به سزایی دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران افزود: صدور پروانه رایگان از سوی دهیاران مشارکت کننده در طرح نوسازی و اعطا هزینه نقشه کشی به مالکان بافت فرسوده از دیگر تسهیلاتی است که به منظور نوسازی بافت فرسوده به مالکان اعطا می شود.
قرچک 9 روستای دارای سکنه دارد.
قرچک با بیش از 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.