به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان تهران، سید حمید رضا حسینی اظهار داشت: این هشت حلقه چاه غیر مجاز زیرزمینی در مجموع به عمق 167 متر و آبدهی 8.6 لیتر در ثانیه مسدود شد.
وی تصریح کرد: با انجام این عملیات از خروج 53 هزار و 270 متر مکعب متر آب در سال از سفره های آب زیرزمینی این شهرستان جلوگیری شد.
حسینی عنوان کرد: در طی این مدت 16 اخطار به متخلفان ابلاغ و 13 عدد چاه نیز شناسایی شد.
وی عنوان کرد: اداره منابع آب با هرگونه تخلف درزمینه آب های سطحی زیر زمینی برخورد جدی می کند و اجازه فعالیت به متخلفان در این حوزه داده نمی شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری در حال حاضر 60 روستا با جمعیت 350 هزار نفر با 30 هزار مشترک مجاز خانگی است که عمده چاهای غیرمجاز نیز در روستاها قرار دارند.
هم اکنون این شهرستان با مشکل کم آبی مواجه است و امسال 6 قنات کهریزک، قلعه سنگی، قلعه آبی، قلعه شیخ، رضایی و قلعه نو که در این منطقه جاری بود به دلیل خشکسالی های اخیر، احداث خط یک مترو تهران و حفر چاه های عمیق در کنار چاه های مادر خشک شد.
رودخانه های فصلی کن، کرج و جاجرود از شمال تهران به این منطقه سرازیر می شوند که امروزه منابع آبی این رودخانه کاهش یافته است، از طرفی دو روخانه نهر فیروزآباد و سرخه حصار نیز سالانه 400 هزار متر مکعب آب های غیرمتعارف را وارد این منطقه می کنند که برای کشاورزی مناسب نیست.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.