به گزارش ایرنا، نعمت الله ترکی روز یکشنبه در آئین کلنگ زنی احداث سامانه نوین آبیاری 280 هکتاری روستای معین آباد پیشوا افزود: هر یک از 31 استان کشور از ظرفیت های ویژه ای برخوردارند که به دلیل نبود نگاه آمایشی، تاکنون به درستی از این ظرفیت ها استفاده نشده است.
وی افزود: با برنامه ریزی های کلان صورت گرفته، سند آمایش استان های کشور تدوین شده و بر این اساس، استان تهران به 6 منطقه تقسیم گردیده تا با برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به برنامه های توسعه استان تا سال 1400 دست یابیم.
وی تصریح کرد:در کنار تدوین سند آمایش، سند برنامه توسعه استان تهران نیز تدوین شده تا مشخص شود که برای دست یابی به اهداف توسعه ای سال 1400 به چه ظرفیت هایی در حوزه کشاوزی، صنعت و معدن، خدمات، فرهنگی، اجتماعی وزیر بنایی نیاز داریم.
ترکی تأکید کرد: برای نخستین بار برنامه های توسعه ای شهرستان های استان تهران به صورت عملیاتی و بر اساس قابلیت های موجود تدوین شده و به زودی این برنامه ابلاغ می شود که در آن هر یک از دستگاه های اجرایی وظیفه خود را برای دست یابی به اهداف برنامه ششم توسعه تا سال 1400 می دانند.
وی با تأکید بر این که بهترین منابع و ظرفیت ها در روستاهای استان تهران وجود دارد اظهار داشت: اگر قرار است که به تولید و اشتغال پایدار دست پیدا کنیم، اعتبارات می باید در مناطق روستایی هزینه شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در حال حاضر استان تهران از 712 روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر برخوردار است که در امر تولید و اشتغال از ظرفیت های ویژه ای برخوردارند.
وی گفت: قرار است تا به منظور دست یابی به اهداف برنامه ششم توسعه، 50 درصد از روستاهای استان تهران در امر توسعه کشاورزی، صنعتی، صنایع تبدیلی و گردشگری مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
ترکی افزود: به منظور دستیابی به این هدف، سالانه 70 روستا مورد حمایت قرار گرفته و با تسهیلاتی که به دستور رهبر معظم انقلاب در قالب تسهیلات ارزان قیمت 4 تا 6 درصدی به مناطق روستایی اختصاص پیدا کرده، این توسعه گام به گام حاصل شود.
وی میزان این تسهیلات را یک و نیم میلیارد دلار اعلام کرد.
وی گفت: پیش از این نگرانی ها از عدم وجود کنش گران و تسهیل گران وجود داشت ولی امروز با ورود حوزه های مختلف فرهنگی، بسیج ، جهاد و نیروهای تخصصی بومی این نگرانی برطرف شده است.
وی تأکید کرد: مهمترین اصل در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.