شهردار منطقه 20 (شهرری) در این مراسم که با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در محله دولت آباد شهرری برگزار شد، اظهار داشت: 480 اصله درخت از این تعداد نیز با نام شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافع حرم و آتش نشانی غرس می شود.
فرهاد افشار تصریح کرد: بهبود کیفیت هوا و ایجاد فضای تفرجی برای ارتقای محیط زیست مناسب در جنوب پایتخت بسیار مهم است و باید در این زمینه بیش از گذشته سرمایه گذاری کرد.
وی یادآور شد: بر اساس آمار 85 درصد آلودگی‌های فضای شهری مربوط به فعالیت خوردوهای موتوری با سوخت‌ فسیلی و 15 درصد نیز مربوط به واحدهای صنعتی، تجاری و مصارف خانگی است.
افشار به استفاده مردم از حمل و نقل عمومی و نقش آن در کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: ارتقای ضریب استفاده از حمل و نقل عمومی نیازمند کار فرهنگی گسترده است، زیرا موجب افزایش زیست ‌پذیری در شهرهای بزرگ می ‌شود.
وی به اثرات آلودگی تهران در شهرری اشاره کرد و گفت: متاسفانه بخش عمده‌ای از آلودگی‌های شهر تهران وارد مناطق جنوبی پایتخت می ‌شود که این معضل سبب بروز مشکلات زیست محیطی در این منطقه شده است.
هفته منابع طبیعی در ایران از 15 تا 22 اسفند ماه است که نخستین روز هفته منابع طبیعی، روز درختکاری نامگذری شده است.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.