به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست تهران، کیومرث کلانتری در دومین نشست هم اندیشی تشکل های محیط زیستی اظهار داشت: 17 بند اقدامات اساسی کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران طی مدت گذشته تبیین شده، که در کنار ناپایداری های جوی در روند کاهش آلودگی هوای تهران در سال جاری اثربخش بوده است.
وی افزود: بر اساس ارزیابی گزارشات مربوط به آلودگی هوا، در تهران از سال 90 تا سال 97 که پارامتر ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون اندازه گیری شده است هیچ سالی روزهای هوای پاک از 19 روز در سال بالاتر نرفته بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: این درحالی است که امسال تاکنون تهران 25 روز هوای پاک را تجربه کرده و همچنین در هیچ سالی در بهمن ماه آن هم بصورت پی در پی 2 روز مستمر کیفیت هوای تهران پاک نبوده و این اتفاق امسال به وقوع پیوسته است.
کلانتری با بیان اینکه امسال اولین سال اجرای قانون هوای پاک بوده است گفت: برمبنای این قانون ، آیین نامه ها و تکالیف دستگاه ها در کنار اقدامات انجام شده و مسئولیت ها و برنامه های آتی آن ها، در جلسات منظم کارگروه کاهش آلودگی هوا بررسی شد.
وی افزود: بر همین اساس سوخت باید در تهران بطور مستمر پایش و نمونه برداری شود که این کار درحال انجام است و سوختی که در تهران و شهرستانهای استان توزیع می شود باید از استاندارد یورو 4 برخوردار باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: کنترل و تست مراکز معاینه فنی خودروها بصورت برنامه ریزی شده و تصادفی از سوی محیط زیست انجام می شود ضمن اینکه استانداردهای معاینه فنی خودروها نیز سختگیرانه تر شده است.
تهرام/8138//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.