به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ مرتضی بیراوند افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو و لوازم داخلی آن، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: با انجام کار اطلاعاتی گسترده مشخص شد که سرقت های انجام شده توسط تعدادی از سارقان حرفه ای که به صورت باندی اقدام به سرقت خودرو و لوازم داخلی آن می کنند، صورت گرفته است.
رئیس کلانتری 106 نامجو تصریح کرد: مخفیگاه اعضای باند چهار نفره سارقان در محدوده خیابان مدنی شناسایی و با جمع آوری اطلاعات و مستندات لازم ماموران موفق شدند در چند عملیات هماهنگ و همزمان هر چهار متهم را دستگیر کنند.
بیراوند با بیان اینکه یک دستگاه خودرو سواری در جلوی درب مخفیگاه یکی از متهمان مشاهده شد، گفت: در استعلام صورت گرفته، مشخص شد که خودرو موصوف سرقتی بوده و دارای سابقه ثبت سرقت است.
وی گفت: از مخفیگاه متهمان تعدادی اموال مسروقه از قبیل ضبط، باند، لاستیک، تنه موتور، باطری و جعبه آچار کشف شد.
رئیس کلانتری شهید نامجو با اشاره به انجام تحقیقات و بازجویی های صورت گرفته، تصریح کرد: سارقان به 60 فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف و پس از تشکیل پرونده با دستور قضائی روانه زندان شدند.

** سارقی با 150 فقره سرقت دستگیر شد
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری یک سارق لوازم و محتویات داخل خودرو و سه مالخر خبر داد و گفت: این متهم به بیش از 150 فقره سرقت اعتراف کرد.
سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری در این خصوص گفت: در پی افزایش وقوع سرقت لوازم و محتویات داخلی خودرو در محدوده شرق تهران و تهرانپارس، با توجه به تشابه نوع سرقت ها با بررسی میدانی صورت گرفته مشخص شد که این سرقت ها توسط یک نفر و در بسیاری مواقع در ساعات اولیه صبح (بین ساعت 6 الی 7) انجام می شود.
وی عنوان داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این سارق در یکی از سرقت های خود پس از به دست آوردن یک عدد کارت عابر بانک که همراه با رمز آن بود، اقدام به برداشت وجه نقد از حساب کارت عابر بانک مسروقه کرده بود، که تصاویر متهم برای شناسایی از بانک مربوطه دریافت شد در تصاویر به دست آمده برغم اینکه متهم با گذاشتن کلاه و زدن ماسک، صورت خود را کاملا استتار کرده بود و تنها پیشانی، چشم و ابروی وی مشخص بود در اقدامات فنی صورت گرفته شناسایی شد.
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت افزود: در تحقیقات انجام شده، مشخص شد که این متهم با نام 'مهیار' از سارقان حرفه ای و فعال در امر سرقت خودرو و لوازم آن است که در گذشته نیز چندین نوبت دستگیر و روانه زندان شده و هر بار هم پس از رهایی، مجدد دست به سرقت زده است.
نثاری تصریح کرد: بررسی ها و تحقیقات انجام شد که در نهایت سارق در صبحگاه مورخه 18 آذر ماه سال جاری، در پارک پلیس تهرانپارس، طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، عنوان داشت: در بازرسی صورت گرفته از وسایل همراه متهم، دو دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و با استعلام از بانک اطلاعاتی پلیس مشخص شد هر دو گوشی مسروقه است و از داخل دو دستگاه خودروی متعلق به شهروندان به سرقت رفته است.
وی اظهار داشت: متهم در بازجویی ها به بیش از 150 فقره سرقت لوازم خودرو اعتراف کرد و اذعان داشت که اموال مسروقه را به سه مالخر می فروخته است که این سه مالخر نیز پس از اخذ مجوز قضائی دستگیر و از آنها چهار دستگاه گوشی تلفن همراه و یک دستگاه لپ تاپ مسروقه کشف شد.
نثاری خاطر نشان کرد: تا کنون 154 نفر از مالباخته ها شناسایی شده اند و این سارق به همراه سه مالخر با قرار وثیقه از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.
تهرام/8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.