مسئولان نیروی انتظامی پس از هماهنگی با دستگاه قضا این برنامه را با عنوان تادیب اراذل و اوباش در خیابان شوش شرقی و با حضور شهروندان ترتیب داده بودند.
به گزارش ایرنا سردسته این افراد که 23 ساله اعلام شد به همراه پنج نفر دیگر چند روز پیش، پس از بیرون آمدن از یک سفره خانه سعی در ترساندن شهروندان داشتند و به 9 خودرو نیز خسارت وارد کردند که روز گذشته توسط پلیس دستگیر شدند.
بسیاری از اهالی محل به همراه اصحاب رسانه امروز در این محل جمع شده بودند تا شاهد بازسازی صحنه جرم و نیز اعترافات یکی از مخلان امنیت باشند.
پس از تشریح اقدامات مجرمانه این افراد، فرد مذکور به داخل سفره خانه هدایت شد تا در برابر خبرنگاران و شهروندان صحبت کند اما وی وقتی مقابل شهروندان و خبرنگاران قرار گرفت مدام می گفت: این چیزهایی که می گویید یادم نمی آید.
این فرد سعی داشت مدام تکرار کند که روانی است، قرص اعصاب می خورد و برگه تایید روانپزشک نیز دارد.
یکی از عوامل انتظامی در این هنگام به خبرنگار ایرنا گفت: به این رفتارهای این مجرم توجه نکنید، به همه اقدامات مجرمانه اش نزد پلیس اعتراف کرده است.
در این میان مردی میانسال خطاب به عوامل انتظامی گفت: باید به اصل ماجرا نیز بپردازید که ریشه این کارها خشک شود و سردار علی ذوالقدر فرمانده پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ نیز به وی پاسخ داد: این کار (مراسم تادیب در مقابل شهروندان و خبرنگاران) برای از بین بردن هیبت و هیمنه پوشالی این مجرمان و دادن اطمینان خاطر به شهروندان از نظر تامین امنیت جامعه برنامه ریزی شده است.
وی همچنین توضیح داد: پس از اقدام مجرمانه این افراد، در مرحله نخست به 6 نفر مظنون شدیم و سه نفر را دستگیر کردیم.
وی افزود: در این دستگیری پی بردیم که متهم اصلی به شمال کشور متواری شده است و با هماهنگی قضایی توانستیم وی و 2 همدستش را دستگیر کنیم.
ذوالقدر ادامه داد: متهم اصلی در سال های گذشته نیز جرایم مشابهی داشته است و سابقه زندان دارد.
وی افزود: پلیس برای مردم 2 پیام دارد؛ نخست اینکه برای اراذل و اوباش جایگاهی وجود ندارد و دوم نیز پلیس بر چنین مواردی مشرف است و در کمترین زمان ممکن به آنها رسیدگی می کند.
ذوالقدر اضافه کرد: چنین عملیاتی ادامه دارد و برای دستگیری چنین مجرمانی کوتاهی نخواهیم کرد.
تهرام/3225
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.