کریم ذوالفقاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سالانه 2 میلیون و 700 هزار تن از محصولات کشاورزی در استان تهران فرآوری می شود که این میزان بسیار پائین است.
وی وجود سردخانه های مجهز و مدرن را اصلی ترین ابزار فرآوری محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: ظرفیت سردخانه های استان تهران هم اکنون 400 تن می باشد که در مقابل تولیدات کشاورزی استان بسیار ناچیز است.
ذوالفقاری ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی در گذشته در خصوص صدور مجوز سردخانه برخورد سخت گیرانه ای داشتند، اما پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این مجوزها راحت تر از گذشته صادر شده اند.
وی یادآورد شد: امروز به لطف سیاست های دولت تدبیر و امید 350 هزار تن سردخانه در مرحله اجرای فیزیکی 20 تا 80 درصد در سطح استان تهران وجود دارد.
ذوالفقاری با بیان اینکه سردخانه ها سوپاپ اطمینان التهابات بازار محصولات کشاورزی هستند افزود: سردخانه ها در زمان تولید و برداشت محصولات کشاورزی انباری مطمئن برای نگهداری محسوب می شوند تا در صورت تقاضا، جلوی التهابات و گرانی گرفته شود.
به گزارش ایرنا، استان تهران دارای 212 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که در سال زراعی گذشته 5 هزار و 700 تن انواع محصولات کشاورزی در این اراضی کشت و برداشت شد.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.