به گزارش عصر روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده در این خصوص اظهار داشت: ابتدای بهمن ماه سال جاری در پی مراجعه فردی به بانک برای نقد کردن یک فقره چک حامل، مشخص شد که چک همراه وی، جعلی است و بدین ترتیب موضوع برای انجام اقدامات لازم به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد.
وی افزود: با تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد در چهاردهم آذر ماه سال جاری چک مورد نظر از یک خانه در بلوار قیام، به سرقت رفته است و سارقان پس از ورود به منزلی در محدوده بلوار قیام، با تخریب گاو صندوق، محتویات آن را که شامل مقادیری پول نقد، طلاجات، ارز و حدود 60 فقره چک های مختلف از جمله چک های حامل در مجموع به ارزش تقریبی 600 میلیون تومان را سرقت و پس از مدتی چک های مسروقه را در بازار خرج کرده اند.
علیزاده عنوان داشت: با به دست آمدن این سرنخ ها و با تلاش و اقدامات فنی صورت گرفته در 21 بهمن ماه سال جاری، یکی از اعضا این باند به نام 'مجید'، شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در میدان امام حسین(ع) دستگیر شد.
رئیس پایگاه هفتم پلیس پایتخت تصریح کرد: در بازجویی و تحقیقات صورت گرفته از «مجید» مشخص شد سردسته این باند سرقت «مهران» نام دارد، که این متهم نیز همان روز در محله اجاره دار شناسایی و دستگیر می شود و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پایگاه هفتم انتقال داده شد.
وی با اشاره به این که متهمان در بازجویی های انجام شده نفر سوم این باند به نام «داوود» را معرفی کردند، گفت: این متهم که در زمینه خرید و فروش مواد مخدر هم فعالیت دارد؛ در مخفیگاهش در خیابان پیروزی دستگیر و از مخفیگاهش بیش از یک کیلو گرم «حشیش» کشف شد.
علیزاده عنوان داشت: در بررسی های صورت گرفته از اعضا این باند سرقت که 30 تا 35 ساله و همگی دارای اعتیاد به مواد مخدر و دارای سوابق کیفری متعددی از جمله سرقت، تهدید، قاپ زنی، خرید و فروش مواد مخدر هستند به 15 فقره سرقت منزل در نقاط مختلف شهر تهران اعتراف کردند که تا کنون هشت تن از مال باخته ها شناسایی شده اند.
وی بیان داشت: سارقان در اعترافات خود عنوان داشتند که از طریق ورود به بالکن و یا از طریق تخریب درهای ورودی، اقدام به سرقت می کردند، به این صورت که ابتدا سوژه مورد نظر خود را شناسایی و پس از اطمینان از خالی بودن منزل نقشه خود را عملی می کردند.
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: این سارقان که سرقت های خود را از غروب آفتاب تا نیمه های شب انجام می دادند، در اعترافات خود اعلام داشتند که اموال سرقتی را توسط یک نفر واسطه به 2 مالخر می فروخته اند که در حال حاضر یکی از مالخرها دستگیر و با توجه به سرنخ های به دست آمده تلاش برای دستگیری فرد واسطه گر و مالخر دیگر ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه از سارقان دستگیر شده تعدادی لوازم و ادوات سرقت منزل و تعدادی لوازم سرقتی کشف و به اتهامات این باند سرقت در شعبه 12 بازپرسی ناحیه 12 تهران رسیدگی می شود، بیان داشت: برای پیشگیری از وقوع سرقت، لازم است مقابل کلیه پنجره ها به ویژه در طبقات همکف، نورگیر، پاسیو و روی دیوارهای کوتاه، حفاظ مقاوم و مطمین نصب شود.
تهرام/8138//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.