به گزارش ایرنا، تاکنون معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران همزمان رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز بود.
براساس اطلاعیه روز یکشنبه روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پورسیدآقایی در آیین معارفه حجت با تاکید بر اینکه ادغام سازمان و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در دوره سابق مدیریت شهری تصمیم درستی نبوده است گفت: بنده از ابتدای مسئولیت تصمیم داشتم این وضعیت را اصلاح کنم تا دو حوزه سیاستگذاری و اجرا از هم جدا شود.
وی ادامه داد: اما با توجه به اولویت داشتن موارد دیگری که در دستور کار بود انجام این مهم تا این زمان به تأخیر افتاد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه سازمان حمل‌ونقل و ترافیک باید به‌عنوان سازمان اجرایی در شهرداری عهده‌دار پیشبرد اهداف و برنامه‌های مدیریت شهری در این حوزه باشد، بر ضرورت اصلاح رویکردهای کلان ترافیکی و پایان دادن به خودرومحوری تأکید و خاطرنشان کرد: امروز همه دریافته‌اند که حل مشکل ترافیک با ساختن زیرگذر، روگذر و پل ممکن نیست و باید مهار ترافیک را از طریق کنترل خودروهای شخصی و گسترش حمل‌ونقل عمومی پیگیری کرد.
وی با بیان اینکه تهران از نظر خودروها و معابر دچار چاقی است، به تبیین مفهوم علمی 'Road Diet' (رژیم معابر) پرداخت و افزود: در تهران نیاز به رژیم گرفتن معابر داریم زیرا اگر مدام بزرگراه بسازیم، یعنی شهر را رها کرده‌ایم که خودروها هرچه بیشتر و بیشتر در شهر تردد کنند.
پورسیدآقایی تصریح کرد: رژیم جاده‌ای نیز همانند رژیم غذایی است، نه به معنای نخوردن غذا بلکه به معنای استفاده منظم و حساب‌شده است.
وی ارتقای پیاده‌روی و توسعه حمل‌ونقل عمومی، پاک و انسان‌محور را از جمله اهداف شهرداری تهران ذکر و بیان کرد: در تهران مفهوم پیاده‌روی ازدست‌رفته و جز در مراکز خرید چیزی به‌عنوان پیاده‌روی وجود ندارد؛ حتی شور و نشاطی که در گذشته بین دانش‌آموزان در اطراف مدارس و در زمان تعطیلی مدارس مشاهده می شد دیگر وجود ندارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های شایع همچون کبد چرب و مشکلات قلبی ناشی از بی تحرکی است گفت: نه‌تنها بی‌تحرکی باعث بحران سلامتی و نبود سرزندگی در فضاهای شهری شده، بلکه افزایش حضور خودروها در شهر باعث آلودگی هوا نیز بوده که به‌نوبه خود تأثیر منفی بیشتری بر سلامتی مردم داشته و باعث افزایش بیماری‌های دیگری همچون ابتلا به سرطان شده است.

تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.