به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مدیر روابط عمومی این سازمان در دیدار با مدیر روابط استراتژیک بین الملل شهرداری غازیتنپ کشور ترکیه ضمن تشریح اهداف طرح مدرسه آماده گفت: هدف اصلی طرح ارتقای آمادگی، ایمنی و توانمندسازی مدارس تهران در مقابله با حوادث است و کلیات آن شامل آموزش تمام پرسنل مدرسه و تشکیل گروه مدیریت بحران، تهیه سند مخاطرات مدرسه و اقدام برای کاهش مخاطرات، آموزش دانش‌آموزان و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها است.
شاهین مظفری گفت: در طرح مدرسه آماده با ایجاد زنجیره اصولی، آموزش ها به سطح خانواده ها نیز انتقال می یابد در نتیجه با طرح مدرسه آماده در حوزه آموزش های شهروندی گام مهمی برداشته شده است.
وی با اعلام این که این سازمان تاکنون به ٩ هزار شهروند آموزش هایی در حوزه بحران داده است، خاطر نشان کرد: در طرح مدرسه آماده ،مخاطرات مدارس نیز شناسایی شده و با سازمان هایی همانند آتش نشانی اقدامات لازم جهت پیگیری برای رفع مخاطرات انجام شده است.
مظفری با اشاره به سایر طرح های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اذعان کرد: ساماندهی گروه های دواطلب مردمی واکنش اضطراری محله (دوام)، ایجاد سامانه های رصد و پایش مخاطرات، ساخت تجهیزات فنی و نیز انجام پروژه های تحقیقاتی و پیشگیری از جمله طرح های در دست اجرا این سازمان می باشد.
در ادامه این نشست وی با اشاره به کارگروه هوشمندسازی در مجمع شهرداران آسیایی، اذعان کرد: با انجام هماهنگی های لازم ، طرح مدرسه آماده در این کارگروه قرار خواهد گرفت و تجربه تهران می تواند الگوی مناسبی برای سایر کشورهای منطقه قرار گیرد.
مدیر روابط استراتژیک بین الملل شهرداری غازیتنپ کشور ترکیه نیز که در راس یک هیات 2 نفره ظهر امروز (شنبه) از سازمان مدیریت بحران شهر تهران بازدید کرد در این دیدار خواستار اجرای طرح مدرسه آماده مدیریت بحران تهران در شهر غازیتنپ شد.
شاهین ستین، با اشاره به اهمیت پروژه های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، گفت: طرح مدرسه آماده به ظاهر طرحی محلی است اما در واقع طرح ملی محسوب می شود و ما تمایل داریم که این طرح را در غازیتنپ اجرا کنیم.
تهرام/7243///6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.