به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محسن قمی روز پنجشنبه در یادواره شهدای عشایر ایل کتی دشت ورامین که در روستای حصاربالا از توابع بخش جوادآباد ورامین برگزار شد اظهار داشت:امروز ایران اسلامی به واسطه ایثار و از خودگذشتگی شهدا و خانواده معظم آنان، ایستادگی مردم و هدایت های رهبر معظم انقلاب از عزتی روز افزون برخوردار شده است و در بسیاری از حوزه ها به قله های ترقی و پیشرفت دست پیدا کرده است.
وی افزود: ایران اسلامی به همت جوانان متعهد و متخصص به پیشرفت های عظیمی در حوزه های علمی دست یافته است و از رشد 11 برابری نسبت به میانگین جهانی دست یافته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امروز به واسطه قدرت تدافعی ایران اسلامی هیچ کدام از دشمنان این سرزمین جرأت جسارت به ایران را به خود راه نمی دهد.
معاون دفتر رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: هرکسی که مانع رشد انقلاب اسلامی شده و قصد تعرض به ایران اسلامی را داشته باشد با مشت محکم ملت ایران مواجه می شود.
وی با اشاره به این که شهدا و خانواده معظم آنان حق عظیمی برگردن انقلاب اسلامی و نظام دارند اظهار داشت:تکریم و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، یکی از مهمترین راه های تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، فرهنگی که به توسل به آن ایران اسلامی بر توطئه های 40 ساله دشمنان نظام فائق آمد.
آیت الله قمی تأکید کرد: اگر می خواهیم که بر توطئه دشمنان پیروز شویم باید با همان روحیه ایثار وشهادتی که با استفاده از آن رژیم ستم شاهی را سرنگون ساختیم ، وارد میدان شویم.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت سرکشی از خانواده معظم شهدا تأکید کرده و فرموده اند که این وظیفه ما است که قدردان خانواده شهدا باشیم چرا که آنان برای انقلاب و اسلام فرزندان خود را تقدیم کرده اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از تلاش و ایثار جامعه عشایر ایران اسلامی گفت : عشایر 2 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند در حالی که 10 درصد از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را عشایر تشکیل می دهند که این مهم نشان می دهد که این جامعه مهم چه سهمی در دفاع از ارزش های نظام داشته اند.
در پایان این مراسم از خانواده 30 شهید عشایر ایل کتی دشت ورامین تقدیر به عمل آمد.
تهرام/7254 /1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.