به گزارش خبرنگار ایرنا نویسندگان این دو کتاب همچنین در آیینی به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران تجلیل شدند.
محمدرضا سنگری دانش آموخته دکترای زبان و ادبیات فارسی، پژوهشگر، کربلاپژوه و استاد دانشگاه تهران است که کتاب «بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس» نوشته وی در سه جلد به عنوان برترین کتاب سال دفاع مقدس شناخته شده است.
«سلام موعود: شرحی بر زیارت ناحیه مقدسه»، «سوگ سرخ»، «حنجره معصوم»، «کرشمه‌های قلم»، «یادهای سبز» و «پیوند دو فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس» از جمله آثار سنگری به شمار می‌آید.
همچنین موسی فقیه حقانی، دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، معاون پژوهشی موسسه مطالعات تاریخ ایران و سردبیر فصلنامه تاریخ معاصر ایران است که 16 تالیف در حوزه تاریخ دارد.
«تاریخ تحولات سیاسی ایران» به همراه دکتر موسی نجفی، «تاریخ فراماسونری در ایران» و «خاندان پهلوی به روایت اسناد» از جمله کتاب‌های حقانی است.
حقانی نویسنده و تاریخ پژوه در این آیین تجلیل گفت: مراسم تجلیل امروز در واقع قدردانی از جریان تاریخ‌نگاری انقلاب است و من جزء کوچکی از این جریان هستم.
وی افزود: قبل از انقلاب نمی توانستیم وارد این عرصه ها شویم و اجازه نقد رضاخان و ورود به عرصه های فراماسونری بعد از انقلاب ایجاد شد.
سنگری دیگر تاریخ پژوه نیز اظهارداشت: قبل از انقلاب استان تهران دارای 10 کتابخانه بود اما این تعداد به 155 مورد رسیده است.
وی با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های فرهنگی گفت: پس از انقلاب اسلامی بیش از 41 میلیارد و 600 میلیون صفحه کتاب نوشته شده است.
علی نیکنام مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران نیز بیان کرد: در سال‌های اخیر کتابخانه‌ها به کارکرد اصلی خود نزدیک شده اند و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، قصه گویی و خاطره نویسی ازجمله فعالیت های کیفی کتابخانه های عمومی استان تهران است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران اظهارداشت: همچین جلسات متعدد حافظ و شاهنامه خوانی در کتابخانه ها برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در دهه فجر 29 برنامه نقد و بررسی کتاب در کتابخانه های استان تهران برگزار شد گفت: این کتابخانه ها به موضوع آسیب های اجتماعی نیز وارد شده‌اند و کارگاه های آموزشی روانشناسی در کتابخانه‌ها دایر می شود.
نیکنام با بیان اینکه در کنار فعالیت های کتابخانه ها، نویسندگان نیز به کتابخانه ها دعوت می شوند و با اعضا و کتابداران گفت و گو می کنند، ادامه داد: در سال‌های اخیر پای نویسندگان نیز به کتابخانه ها باز شده است.
خسرو معتضد، پژوهشگر تاریخ نیز در این آیین حضور داشت اظهارداشت: موسسه مطالعات تاریخ معاصر توانسته است کارهای بزرگی از جمله انتشار کتاب ها و مقالات تاریخی را انجام دهد.
به گزارش ایرنا این مراسم بزرگداشت در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سیدمرتضی شهر تهران به نشانی خیابان مولوی، خیابان تختی، کوچه جعفری، گودباغچالی برگزار شد.
تهرام/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.