به گزارش روز سه شنبه ایرنا، همایش یادواره شهداء مدافع حرم ارتش و شهدای وظیفه مرکز تربیت و آموزش 02 شهید انشایی در محل این پادگان آموزشی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی، امام جمعه ، سرهنگ پورسعادت فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رباط کریم، سرهنگ خیرالله موسوی فرماندهی این مرکز برگزار شد.
امام جمعه شهرستان رباط کریم در جمع سربازان و فرماندهان مرکز آموزشی و تربیت شهید انشایی به ثمرات انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ایمان به مبدا، معاد و فرهنگ شهادت و مقاومت در راه دفاع از اسلام عناصر پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی بوده و هست.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی در رابطه با «فرهنگ ایثار و شهادت» یادآور شد: ایثار تا مرز شهادت و جهاد در راه خدا باعث سرنگونی حکومت شاه از سوی مردم شد و تاکنون قادر به روشن نگه داشتن مشعل انقلاب اسلامی بوده اند، رمز پیروزی کشورمان در برابر ماشین جنگی عراق روحیه ایثار و گذشت بود.
امام جمعه شهرستان رباط کریم اظهارداشت: 29 سال پس از پایان جنگ دشمنان ایران تلاش زیادی را برای از بین بردن ارزش‌های دینی داشتند، آنها می‌خواستند تا با تضعیف این روحیه ملت ایران را شکست و کشور را وادار به عقب‌نشینی کنند.
وی با اشاره به مقوله «شبیخون فرهنگی» تصریح کرد: دشمنان ملت ایران نسبت به این موضوع آگاه هستند که تا زمان وجود فرهنگ شهادت این ملت شکست ناپذیر خواهد بود و برای شکست ملت ایران چاره‌ای جز تغییر این فرهنگ وجود ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی با بیان اینکه هدف دشمنان ایران از شبیخون فرهنگی نابودی ارزش‌هاست، اظهار داشت: امروزه رویکرد دشمن برای شکست نظام اسلامی جنگ سخت نیست، چراکه در طول هشت سال دفاع مقدس مشخص شد آنها توانایی شکست ایران در جنگ سخت را ندارند.
امام جمعه شهرستان رباط کریم با اشاره به توانایی نیروهای نظامی ایران گفت: دشمنان ایران از آمادگی بالای ارتش و سپاه مطلع هستند و هیچگاه تقابل با نیروهای نظامی ایران را به ذهن خود راه نمی‌دهند.
وی ادامه داد: رویکرد امروز دشمن برای شکست ملت ایران ،مبارزه با فرهنگ شهادت است.
امام جمعه شهرستان رباط کریم یکی از راه‌های فرهنگ جهاد و شهادت را برگزاری یادواره شهدا مدافع حرم ارتش اعلام کرد و گفت: باید برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن از شهدا کمک بگیریم و در کنار آن باید فرهنگ شهادت در جامعه نهادینه شود زیرا شهدا مایه عزت و آبروی کشور هستند و ما باید از شهدا درس ایستادگی، مقاومت و ولایت‌مداری را بیاموزیم.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ شهادت در جامعه زمینه پیشرفت کشور را فراهم می کند، گفت: رمز موفقیت ما درطول 40 سال گذشته توسل به فرهنگ شهادت است به همین دلیل است که گفته می‌شود زنده نگهداشتن نام شهدا کمتر از شهادت نیست و برگزاری یادواره شهدا فوق العاده ارزشمند می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی به سهم ارتش در ارتقا چهل ساله ایران اشاره کرد و افزود: پیروزی جبهه مقاومت سوریه مرهون فرهنگ ایثار و جهاد است، دشمنان در سوریه موفق نشدند و نیروی مقاومت به دلیل تمسک به روحیه جهاد بود که توانست دشمن خود را شکست دهد.
تهرام/9206 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.