به گزارش ایرنا، سید حسین نقوی حسینی روز چهارشنبه در جلسه مشترک با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: استان تهران، یکی از محروم ترین مناطق کشور است که در بسیاری از شاخص های برخورداری از امکانات ، در آخرین رده های استان های کشور قرار دارد.
وی افزود: در کنار محرومیت های استان تهران، شهرستان های این استان به مراتب محروم تر و دورمانده تر از امکانات قرار دارند که این موضوع در بسیاری از شاخص ها به دلیل قرار گرفتن زیر سایه پایتخت نمود بیشتری دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه تولید و فعالیت واحدهای صنعتی در شهرستان های استان تهران به ویژه جنوب شرق استان تهران با چالش هایی مواجه است که درصورت رفع آن ها می توان شاهد رونق هر چه بیشتر تولید و نیز افزایش فرصت های شغلی پایدار در این مناطق بود.
وی افزود: یکی از مهمترین موانع توسعه فعالیت شهرک های صنعتی شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا محدودیت های اعمال شده شعاع 120 کیلومتری است که فقط یکصد هکتار از شهرک صنعتی سالاریه ورامین، از این محدودیت معاف شده است.
نقوی اظهار داشت: یکصد هکتاری که در شهرک صنعتی سالاریه از محدودیت استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران معاف شد، در کمترین زمان ممکن توسط صاحبان صنایع خریداری و در آن مستقر شدند و امروز 500 هکتار باقیمانده منتظر مساعدت هیأت دولت در رفع این محدودیت است.
وی تأکید کرد: در صورتی که این رفع محدودیت در شهرک های صنعتی ورامین و پیشوا صورت گیرد شاهد رونق تولید و افزایش میزان اشتغال پایدار در شهرک های صنعتی این بخش از استان تهران خواهیم بود.
وی افزود : شهرک صنعتی قرچک به دلیل نزدیکی به پایتخت و استقبال چشمگیر واحدهای صنفی از رونق بسیار خوبی برخوردار است و امروز شاهد پویایی و فعالیت بسیار مناسب صنایع در آن می باشیم.
شهرک های صنعتی قرچک ، سالاریه ، چرمشهر، شهید ملاآقایی و خیرآباد ورامین و شهرک صنعتی پیشوا در جنوب شرق استان تهران مستقر می باشند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.