محمد آران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام در پی کسب جایگاه نخست ارزشیابی سالانه فدراسیون (سه ساله اخیر) و با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران صورت گرفت.
وی ادامه داد: ساخت نخستین پایگاه قهرمانی اسکواش از طریق بخش فنی و مهندسی استان و ماده 27(مشارکت بخش خصوصی) در منطقه اکباتان پایتخت اجرا خواهد شد.
رئیس هیات اسکواش استان تهران با اشاره به اینکه مجموعه های موجود در سطح استان نمی تواند جوابگوی نیاز ورزشکاران باشد خاطرنشان کرد: اکنون از 34 مجموعه تمرینی، تنها مجموعه ورزشی حیدرنیا در اختیار هیات است و مابقی به صورت خصوصی اداره می شوند.
آران به تفاهم نامه همکاری با آموزش و پروش برای همگانی کردن ورزش اسکواش در مدارس پایتخت اشاره و بیان کرد: در این طرح 28 مربی مرد و زن برای همگانی شدن این ورزش به مدارس اعزام شده اند تا استعداد های برتر در رده پایه (کمتر از 11 سال) را شناسایی کنند و به آنان آموزش دهند.
وی به همگانی شدن ورزش اسکواش در میان خانواده و علاقه مندان اشاره کرد و افزود: این ورزش جزئی از رشته های ارزان در میان خانواده به شمار می رود که در این خصوص درصدد هستیم با دراختیار گذاشتن امکانات در حین تمرین، علاقه مندان زیادی را به این ورزش ترغیب کنیم.

*نخستین کورت بادی اسکواش کشور در تهران اجرایی می شود
رئیس هیات اسکواش استان تهران همچنین به اجرای طرح کورت بادی این ورزش در سطح تهران که از مدتی قبل شروع شده اشاره کرد و گفت: اکنون با همکاری تولیدکنندگان داخلی در صدد هستیم این شیوه را از فضاهای باز و بوستانی پایتخت به اجرا در آوریم.
آران با اشاره به اینکه اسکواش بادی یکی از طرح های توسعه همگانی محسوب می شود خاطرنشان کرد: مقدمات و ساخت این طرح شروع شده و نمونه داخلی آن با هزینه ای حدود 18 میلیون تومان تولید می شود.
به گفته وی این طرح مورد تایید وزارت ورزش و جوانان است که با هزینه کمتر از مشابه خارجی و نیز قابل حمل بودن آن بیشترین استفاده را میان علاقه مندان خواهد داشت.
اسکواش جزئی از ورزش های راکتی به حساب می آید که به صورت تک‌نفره (۲ بازیکن) و دونفره (۴ بازیکن) در زمینی کاملا احاطه‌شده با دیوارهای معمولا شیشه‌ای بازی می‌شود.
یکی از دشواری‌های اسکواش این است که برخلاف دیگر ورزش‌های راکتی، توپ در اغلب اوقات از پشت سر بازیکن می‌آید، هدف اصلی این بازی، ضربه‌ به توپ است تا حریف نتواند براحتی ضربه بعدی را به دیوار بزند یا به دشواری واکنش نشان دهد.
تهرام/7247/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.