به گزارش خبرنگار ایرنا معاون عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: این کتابخانه سال 94 توسط شهرداری منطقه 13 به منظور بازسازی تخریب و سال 95 با کمبود اعتبار مواجه شده بود.
هادی امیری در مراسم افتتاح این کتابخانه افزود: کتابخانه باباطاهر سال 95 به نهاد کتابخانه‌های عمومی تحویل داده شد و اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومانی نیز برای تکمیل و راه‌اندازی آن اختصاص یافت.
کتابخانه باباطاهر در محله آشتیانی، انتهای خیابان هاشمی قرار دارد.
معاون عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان کرد: بنای این کتابخانه پس از بازسازی از 465 متر به یک هزار متر افزایش یافت.
علی نیکنام مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران در این آیین گفت: قبل از انقلاب اسلامی تعداد کتابخانه های داخل و اطراف تهران به تعداد انگشتان دست نمی رسید اما اکنون این تعداد به 155 کتابخانه در استان رسیده است.
وی ادامه داد: امروز در روستاهای پرجمعیت استان 28 کتابخانه فعال است و ازطریق 6 کتابخانه سیار به روستاهای دوردست خدمات ارایه می شود.
به گفته نیکنام سه دستگاه مینی بوس هم خریداری شده که در شهرستان های اسلامشهر و بهارستان خدمات رسانی می کنند.
وی افزود: کتابخانه طباطبایی در هفته کتاب بازگشایی شد و کتابخانه عراقچی هم از برادران عراقچی تحویل گرفته و پس از استانداردسازی در اختیار شهروندان قرار گرفت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران اظهارامیدواری کرد که کتابخانه رسالت نیز تا پایان سال راه‌اندازی شود.
نیکنام همچنین گفت: امیدواریم با حمایت دبیر کل کتابخانه های عمومی کشور و استانداری، کتابخانه پارک شهر تا اردیبهشت سال 98 راه اندازی شود.

تهرام/7244/3225
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.