عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ساخت بیش از ۱۰۰ بیمارستان در کشور به همت مجمع خیرین خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس و دبیرکل مجمع خیرین سلامت صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت کار‌های بزرگی در حوزه سلامت انجام داده‌اند و در حدود ۱۰۰ بیمارستان در کل کشور به وسیله مجمع خیرین راه‌اندازی شده است.

شهریاری افزود: خیرین سلامت بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی در تبریز را راه‌اندازی کرده‌اند و من معتقدم که انجام کار خیر در حوزه سلامت با حوزه‌های دیگر بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه برای انجام کار‌های مختلف برنامه‌ریزی خوبی در مجمع خیرین سلامت انجام شده است، افزود: مجلس نمی‌تواند مالیات را وضع کند، زیرا این کار برخلاف قانون اساسی است و فقط می‌توان کار‌های خیرین را که برای حوزه سلامت کشور انجام می‌دهند مالیاتی از آنها برداشت.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: یکی از کار‌های خوب وزارت بهداشت اجرای طرح تحول نظام سلامت است که به دلیل منابع مالی محدود مشکلاتی را در برخی از مراحل ایجاد کرده است و رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد وزیر بهداشت نیز به موضوع ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت تأکید جدی کرده است و من معتقدم که هر کار بزرگی سختی‌های خودش را دارد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری حمایت همه جانبه از اجرای طرح تحول فرموده‌اند و دولت نیز در دوره دوم و در زمان انتخابات بر روی این طرح مانور زیادی را انجام داده است.

شهریاری ادامه داد: کمک ۵۰۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی در جهت رفع مشکلات و پرداخت مطالبات شرکت‌های داروسازی است که باید هر چه سریع‌تر به طور کامل این پول اختصاص پیدا کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: پزشکان هیچ وقت از مالیات فرار نمی‌کنند و من معتقدم که باید سازمان مالیاتی کشور بررسی‌های بیشتری در این زمینه انجام دهد.

تنها ۳۰ درصد  ارز کشور به تولید ۹۷ درصد داروی تخصیص می‌یابد

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درصد از ارز کشور صرف واردات سه درصد داروی وارداتی می‌شود و تنها ۳۰ درصد ارز ایران مربوط به تولید ۹۷ درصد داروی داخلی است به همین دلیل ما باید سعی کنیم تا تمام داروی مورد نیاز مردم کشورمان را در داخل تولید کنیم.

شهریاری ادامه داد: برخی‌ها تصور غلط دارند که همه پول به جیب پزشکان رفته که من در اینجا باید بگویم که تنها ۱۶ درصد از منابع به پزشکان، پیراپزشکان و پرسنل اختصاص پیدا می‌کند و ۸۴ درصد دیگر در جا‌های مختلفی هزینه شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: من معتقدم که قوه قضائیه، دولت و مجلس باید یکسری اصلاحاتی را انجام دهند.

وی ادامه داد: یک زمانی بسیاری از بیماران به خارج از کشور اعزام می‌شدند، ولی الان بسیاری از بیماران کشور‌های همجوار برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.