به گزارش ایرنا، این نمایشگاه 36 اثر شش هنرمند دماوندی را با محوریت تصویرسازی واقعه عاشورا، تکنیک چاپ دستی و خط نگاره هایی با موضوع فاطمیه در فرهنگسرای کوثر به نمایش گذاشته است و تا 18 بهمن ماه آماده بازدید علاقه مندان است.
حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند در حاشیه افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: زبان هنر زبانی ماندگار، تاثیرگذار و ارزشمند است و بر همه زبان های دنیا ارجحیت دارد چرا که می توان پیامی را حتی به کسی که زبان ما را نمیفهمد انتقال داد.
وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب باید محتوای ارزشی در قالب هنر بگنجانیم، افزود: آنچه در این هنرها دیده می شود، محتوا و قالب است چراکه محتوای ارزشمند باید در قالب ارزشمند ارائه شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای واقعه عاشورا و حادثه کربلا اقدامات بسیاری صورت گرفته است، تصریح کرد: با توجه به راه و سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع) که برای حفظ آرمان های اسلام جان خود را فدا کردند باید با برپایی هرچه بیشتر اینگونه نمایشگاه ها، فرهنگ عاشورا را ترویج کرد.
حجت الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به معضلات اجتماعی به ویژه طلاق، اسراف، بحران آب و ... افزود: هنرمندان می توانند با زبان هنر، پیام های اجتماعی را بیش از پیش به مخاطب منتقل کنند.
همچنین فرماندار شهرستان دماوند ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامیف افزود: به برکت انقلاب دستاوردهای بسیاری را در نقاط مختلف کشور به ویژه در شهرستان دماوند شاهد هستیم
مجید صفری با بیان اینکه نقش هنرمندان به عنوان خط مقدم در اطلاع رسانی و تاثیرگذاری در جامعه بی بدیل است، گفت: هنرمندان، گروه های مردم نهاد، اقشار مختلف مردمی و ... همه باید چند قدم جلوتر باشند و ما را در این مشارکت یاری بخشند.
فرماندار شهرستان دماوند افزود: این شهرستان استعدادها و قابلیت های بی نظیری دارد که میتوانیم آنرا نگین ایران بنامیم.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.