به گزارش ایرنا، آیت‌الله احمد جنتی روز جمعه در مراسم بزرگداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران در حرم مطهر امام خمینی (ره) با بیان حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه «جهاد یکی از درب‌های بهشت است که این درب مخصوص اولیای ویژه خداست » اظهار داشت: امام خمینی (ره) این درب را باز کرد.
وی تصریح کرد: درب جهاد و شهادت از قیام امام حسین تاکنون بسته شده و در دوران خلافت بنی‌امیه، بنی‌عباس و سایر خلفا در کشورهای اسلامی، عربی و غیرعربی دیگر مسئله جهاد و شهادت مطرح نبود، که امام راحل این درب بسته شده هزار و 300 ساله را باز کرد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل برای اسلام، قدرت به ارمغان آورد، گفت: مردم در زمان طاغوت این تصور را داشتند که اگر قدرت و عزت می ‌خواهیم باید پیرو غربی‌ها باشیم که امام خمینی(ره) این باورها را از بین برد.
وی افزود: امام راحل به مسلمانان نشان داد که اگر قدرت و عزت می ‌خواهید باید به اسلام گرایش پیدا کنیم.

** امام خمینی (ره) رهرو راه پیامبران بود
رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: امام راحل نیز همانند پیامبر اکرم (ص) شخصیت های بزرگی را تحویل اسلام داد و ایشان همواره لحظه ‌شناس بودند و راه‌های نفوذ دشمنان را سد می ‌کردند.
وی تصریح کرد: هر جا که مسئولان با مشکلی برخورد می کردند به امام(ره) مراجعه و درس سیاست می آموختند.
آیت الله جنتی در ادامه با بیان اینکه قدرتی را که خداوند به اسلام و مسلمین داده است هم اکنون نیز پابرجاست، گفت: آمریکا هر کاری را برای شکست جهان اسلام انجام می‌دهد.
وی افزود: دشمنان در صددند تا عقاید جوانان، عفت و پاکدامنی را از بین ببرند و از تمام کشورها می‌خواهند که با ایران قطع همکاری کنند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما ابتدای انقلاب هم از هر جهت مورد هجوم قرار گرفتیم و اکنون هم آنها قصد ایجاد مشکلات اقتصادی را همانند گذشته دارند.
وی بیان کرد: دشمنان می خواهند نان شب را از ما بگیرند تا دست به دامن آن‌ها شویم، این در حالی است که مردم ایران از جانشان می‌گذرند اما از دینشان خیر.


** مسئولان شکم پرست باید بازخواست شوند
رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برخی از مشکلات معیشتی ما مربوط به دشمن و برخی نیز مربوط به کم کاری خودمان است.
وی با بیان اینکه برخی از مسئولان ما یا کار بلد نیستند، یا توان کار کردن را ندارند، گفت: مسئولانی که به فکر منافع شخصی خود و شکم پرستی هستند باید بر سرشان فریاد زد و بازخواست شوند چرا که آنان بر سر سفره شهدا و فقرا نشسته اند.
آیت الله جنتی افزود: کار به جایی رسیده که برخی از مسئولان ما با این باور که در صورت همکاری با آمریکا به خواسته هایمان می رسیم، سپری می کنند این در حالی است که امروزه خود مسئولان آمریکایی هم در اداره کشورشان دچار ضعف هستند‌ و میلیون‌ها گرسنه در کشورشان وجود دارد.
وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز به افول آمریکا در آینده‌ای نزدیک تاکید کرده‌اند‌ و ما باید جمله «ما می‌توانیم» امام خمینی(ره) را سرلوحه کارهای خودمان قرار دهیم.
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: خوشبختانه فعالیت های عمرانی خوبی در این کشور انجام شده است و اکثر روستاهای ما از نعمت آب، برق و گاز بهره مند هستند که تمامی این پیشرفت ها ماحصل انقلاب اسلامی ایران است.

** با درگیری های داخلی راه به جایی نمی بریم
‌رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با درگیری‌های داخلی و اختلاف نظرها راه به جایی نمی بریم و باید وحدت کلمه در بین مردم و مسئولان بیش از گذشته ایجاد شود.
وی افزود: مردم به مسئولان نگاه می‌ کنند و از آنها یاد می ‌گیرند و باید در این زمینه به درستی رفتار کنیم.
آیت الله جنتی ادامه داد: مردم همیشه باید مطالبه گر باشند و مسئولان بدهکارند و باید بر سر مسئولانی که کم کاری می کنند فریاد زد.
وی ادامه داد: ما جوانان با استعدادی داریم که دنیا نمونه آنها را ندارد و استفاده کشورهای دیگر از استعدادهای جوان ما گواه این مطلب است و اگر به جوانان توانمند داخلی اعتماد داشته باشیم به توسعه می رسیم.
وی ادامه داد: همه در کشور برای رفع مشکلات باید موج شکن باشند تا موانع و مشکلات، یکی پس از دیگری از سر راه برداشته شود.

** با حقوق بگیران نجومی باید برخورد کرد
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این سئوال که چرا عده‌ای باید حقوق‌های نجومی بگیرند و برخی حتی نان شب نداشته باشند، گفت: همه ما باید در کنار رهبر و همصدا با هم برای رسیدن به آرمان های انقلاب بجنگیم.
وی با انتقاد از فضای باز مجازی در داخل کشور افزود: باید از فضای مجازی در راستای حفظ و اعتلای اسلام و انقلاب استفاده کرد.
آیت الله جنتی گفت: افزایش آمار طلاق به خاطر روابط نامشروع در فضای مجازی است‌ و متاسفانه فضای مجازی به محلی برای لااُبالی‌گری تبدیل شده است و ما تاکنون نتوانسته ایم از این فضا به نفع خود استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مانند کوه در برابر دشمنان ایستاده و از طرفی با خارجی ‌ها نیز مقابله و نکات لازم را به داخلی‌ها نیز گوشزد می کنند‌.
رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این شرایط باید همراه با رهبر معظم، تمامی توطئه ها را خنثی کرد.
وی ادامه داد: دشمنان مردم ایران را نمی‌شناسند و در همان سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب تصور می‌کردند که نظام جمهوری اسلامی در نهایت تا چند سال دیگر فرو می پاشد.
به گزارش ایرنا، آیین های ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و یوم الله 12 بهمن صبح امروز (جمعه) همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
امام خمینی(ره) بعد از 15 سال تبعید ظالمانه دیکتاتور پهلوی در یوم الله 12 بهمن 1357 به میهن اسلامی بازگشت و بلافاصله پس از استقبال تاریخی ملت ایران به سمت بهشت زهرا(س) حرکت کرد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.