کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت آب و هوای استان‌های کشور گفت: اوج بارندگی‌ها در نیمه غربی کشور تا ظهر امروز خواهد بود و بعد از آن به نیمه شرقی کشور منتقل خواهد شد.

به‌گزارش ایلنا، محمد اصغری با بیان این مطلب در مورد وضعیت جوی و بارش‌ها در کشور گفت: همچنان شاهد تداوم بارش‌ها در اغلب شهرهای کشور هستیم که به دلیل گرمی هوا به شکل باران است و اوج بارندگی‌ها را تا پیش از ظهر امروز در چهارمحال و بختیاری، ایلام و کرمانشاه، در شمال و شرق خوزستان ، شمال فارس و بوشهر خواهیم داشت.

وی گفت: این موج بعد از ظهر به سمت شرق حرکت می‌کند اگرچه از شدت آن کاسته می‌شود اما در استان‌های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، رضوی، گلستان و مازندران بارش ها همچنان ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: در 24 ساعت آینده احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در معابر استان‌های گلستان و مازندران وجود دارد و دریای خزر نیز به شدت متلاطم خواهد بود.

اصغری افزود: کاهش دما از فردا اتفاق می افتد و در جنوب شرق کشور نیز همچنان وزش باد و گرد و خاک را خواهیم داشت که این شرایط باعث کاهش دید در جاده ها و کیفیت هوا می شود.

وی گفت: آب های جنوبی تا حدی مواج خواهد بود و موج تا 150 سانتیمتر نیز می‌رسد و کانون‌های تولید گرد وخاک نیز در عراق در حال شکل گیری هستند.

کارشناس هواشناسی افزود: در نیمه غربی از ضخامت ابرها کاسته می‌شود اما در نیمه شرقی تا فردا بارش ادامه خواهد یافت و در نهایت از مرزها خارج خواهد شد.

وی گفت: در تهران تا بعدازظهر امروز بستر برای بارش‌ها مهیاست و امشب کاهش دما خواهیم داشت که این کاهش دما به 7 تا 8 درجه می رسد.­

اصغری گفت: از یکشنبه هفته بعد موج جدیدی از بارندگی ها وارد کشور می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.