به گزارش ایرنا ، علی اشرف منصوری روز یکشنبه در جریان بازدید از شهرک گل و گیاه روستای حصار گلی ورامین گفت : یکی از مهمترین سیاست های دولت در حوزه کشاورزی به منظور استفاده بهینه از آب ، افزایش میزان تولید ، کنترل مناسب تر آفات و بیماری های گیاهی و افزایش میزان اشتغال ، توسعه کشت گلخانه ای است.
وی افزود : 8 هزار و 500 هکتار گلخانه در کل کشور در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ، مستقر شده بود که با حمایت های دولت در اعطای تسهیلات بلاعوض ، این میزان با رشد 90 درصدی به بیش از 15 هزار هکتار افزایش یافته است.
وی گفت : در چشم انداز توسعه ایران در سال 1404 ، سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای باید به 48 هزار هکتار افزایش پیدا کند که این امر می تواند بسیاری از نیازهای غذایی کشور را تأمین کند.
منصوری اظهار داشت : در راستای اجرای آمایش سرزمینی ، طرح توسعه گلخانه ها در 273 هزار هکتار از اراضی کشاوزی کشور در سه حوزه توسعه گلخانه ها ، توسعه پرورش آبزیان و نیز تولید دام و طیور در دستور کار قرار دارد.
وی توسعه پرورش آبزیان را یکی از مهمترین اولویت های وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و افزود : در سواحل شمالی دریای خزر و جنوبی دریای عمان و خلیج فارس واحدهایی برای تولید آبزیان مشخص شده که مطالعه احداث 30 هزار هکتار حوضچه با اولویت میگو اجرا شده و بخشی از آن در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گرفته است.
مطالعه ایجاد مجتمع گلخانه ای در روستای حصارگلی از توابع بخش جوادآباد ورامین، در زمینی به مساحت یک هزار و 370 هکتار ، از سال 1381 آغاز و امور زیربنایی آن از سال 1384 شروع شده است.
فاز نخست این طرح در زمینی به مساحت 190 هکتار ، شامل 74 واحد گلخانه 14 هزار متر مربعی اجرا شده و به زودی به بهره برداری می رسد.
شهرستان ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.