به گزارش ایرنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه عصر شنبه در بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران شهرداری را ملزم کردند تا نسبت به تدوین و ارائه سندجامع اطلاع رسانی شهر اقدام کند.
زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران به عنوان مخالف این ماده از برنامه گفت: شهرداری می تواند از شبکه های اجتماعی و پدیده هایی همچون شهروند خبرنگار در این راستا بهره ببرد و به نظرم نیازی به سند جامع اطلاع رسانی نیست.
احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اما به عنوان موافق این ماده از برنامه سوم توسعه پایتخت گفت: پیوست اطلاعاتی و رسانه ای طرحی جدید و هم راستا با بحث شفافیت است.
وی با اشاره به حساسیت شورای پنجم بر موضوع شفافیت ادامه داد: باید تمامی طرح های شهری پیوست های اطلاع رسانی و رسانه ای داشته باشد.
به گزارش ایرنا، پس از استماع نظرات مخالف و موافق، ماده مذکور با 13 رای موافق و 3 مخالف به تصویب رسید.
بنابر این گزارش، شهرداری تهران موظف شد در راستای ساماندهی و تقویت رابطه بین مدیریت شهری و رسانه با هدف دسترسی آزاد به اطلاعات و آگاهی بخشی شهروندان نسبت به اداره امور شهر، سند جامع اطلاع رسانی را با محوریت پایداری فرهنگی و اجتماعی و پیوست رسانه ای تمام طرح ها و پروژه های شهری، تا 6 ماه نخست برنامه ارائه کند.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.