هنگامی که از مشکلات مسافران مترو کرج - تهران آن هم بین ساعت 5 تا 6 صبح صحبت می کنیم، مورد اشاره ما حدود 500 هزار نفر از شهروندان هستند که بنا براعلام متولیان مترو برای تردد بین شهر تهران و کرج از این خط مترو استفاده می کنند.
به گزارش ایرنا امروز صبح (شنبه) حرکت قطار مترو کرج - تهران دچار اختلال شد؛ مسافران مثل همیشه زودهنگام خودشان را به ایستگاه مترو رساندند تا طبق برنامه سوار قطار شوند و بموقع هم در پایتخت به کارشان برسند اما بلندگوها اعلام کردند: حرکت قطار تاخیر دارد.
مسئولان مترو می گویند که نقص فنی و شکستگی یک قطعه علت این اختلال امروز بوده درحالی که مسافران می گویند با شروع سرما مشکلات ما هم زیاد می شود و مسئولان در ایستگاهها می گویند که برخی سامانه های مترو یخ زده است.

** گلایه های مسافران
مسافران این خط مدعی هستند که همزمان با سرد شدن هوا در زمستان، خط مترو گلشهر کرج - تهران نیز زیادتر از مواقع دیگر دچار نقص فنی می شود.
این مسافران می گویند: در سال های گذشته نیز به دلیل سرمازدگی در چندین نوبت حرکت قطارها در خط گلشهر کرج به تهران و برعکس با مشکل مواجه شده بود.
یکی از این مسافران مترو که نسبت به وضع پیش آمده در مسیر کرج - تهران گلایه داشت به خبرنگار ایرنا گفت: آیا می توان هزینه های مادی و غیرمادی تاخیر در حرکت این تعداد از مسافر را جبران کرد؟
وی که خود را «فرجی» معرفی کرد اظهارداشت: در چندسال گذشته برای تردد به سمت تهران و بازگشت به سمت منزل از مترو استفاده می کنم و معمولا در زمستان مشکلات زیادتر می شود.
این شهروند گفت: مترو در دیگر نقاط جهان حتی کشورهای سردسیر هم فعالیت دارد، چگونه است که اینجا با اندکی کاهش دما، حرکت قطارها مختل و مسافران سرگردان می شوند؟
مسافر دیگری که خود را «احمدی» معرفی کرد نیز گفت: همواره مسئولان تاکید می کنند که به جای خودرو شخصی از مترو استفاده کنیم؛ اما نباید تدابیری بیاندیشند که چنین مشکلاتی رخ ندهد؟
وی افزود: بیشتر مسافران کرج به تهران کارمند، کارگر فعال در کارگاههای تولیدی یا دانشجو هستند که باید سروقع به محل فعالیتشان برسند و چنین مشکلاتی به دفعات نباید رخ دهد.
این مسافر گفت: درباره علت بروز این مشکلات هم درست اطلاع رسانی نمی شود، دفعات قبل ما شنیده ایم که یخ زدگی برخی سامانه های مترو سبب این اختلال ها بوده است.
مسافر دیگری که خود را «رضاقلی» معرفی کرد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: امروز قطار تندرو نبود سوار قطار معمولی شدیم؛ این قطار با تاخیر نسبت به زمان حرکت روزانه، راه افتاد اما در ایستگاههای دیگر توقف زیادی داشت و و بر معطلی و گلایه مسافران می افزود.

** جزئیات نقص فنی امروز
درحالی که برخی مسافران معتقدند بنا به تجربه شان، علت این اختلال ها که در فصل زمستان زیاد می شود، یخ زدگی برخی قطعه ها یا سامانه های مترو است یا به احتمال زیاد این خرابی ها با سرمای هوا ارتباط معنادار دارد، مسئولان مترو، علت اختلال در حرکت قطارهای کرج در صبح امروز را نقص فنی، آن هم شکستگی یک قطعه بیان کردند.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد که از ساعت 5 تا 9 صبح خط مترو گلشهر کرج به تهران دچار نقص فنی شد.
محسن محمدیان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش تکنسین های شرکت مترو تهران این نقص فنی در ساعت 9 صبح برطرف شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: قطعه ای که خطوط مترو را به هم متصل می کند و در قسمت بالاسری خط مترو گلشهر به کرج قرار دارد دچار شکستگی شده بود.
فرنوش نوبخت با بیان اینکه علت این شکستگی تحت بررسی کارشناسان است اظهارداشت: با تلاش تکنسین های شرکت مترو این نقص فنی در کمترین زمان ممکن برطرف شد.
به گزارش ایرنا خط مترو کرج - تهران از جمله خط های شلوغ مترو پایتخت به شمار می رود.
مترو تهران که فعالیت آن نخستین بار از سال 1377 شروع شده اکنون در 6 خط اصلی با 204 کیلومتر و 116 ایستگاه فعال است و برابر آمارها روزانه افزون بر دو میلیون نفر از شهروندان با این وسیله حمل و نقل عمومی جابه جا می شوند.

تهرام/7243/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.