به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز جمعه در مراسم دومین سالگرد شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو در قطعه 50 بهشت زهرا که با حضور جمعی از مسئولان و خانواده این شهدا برگزار شد، اظهار داشت: شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو تا آخرین لحظه تلاش خود را برای نجات افراد بیشتر کردند تا آنها را از گزند آتش و حادثه دور کنند.
وی تصریح کرد: این حادثه موجب شد تا تجهیزات آتش نشانی تقویت و امروز این تجهیزات با روزی که حادثه پلاسکو رخ داد، قابل مقایسه نیست.
حناچی افزود: نقاط ضعف سازمان آتش نشانی تا حدود زیادی شناسایی شده و برنامه ریزی خواهد شد تا در صورت بروز چنین حوادثی با آمادگی بیشتری وارد عمل شد.
وی عنوان کرد: هنگامی که حادثه مشابه ساختمان پلاسکو در لندن اتفاق افتاد، شاهد نحوه عملکرد آتش نشانان آنها هم بودیم.
شهردار تهران گفت: آتش نشانان ما در حادثه ساختمان پلاسکو تا آخرین لحظه تمام تلاش خود را برای نجات جان، مال مردم و حفاظت از شهروندان کردند.
حناچی در پایان گفت: یاد و خاطره فداکاری و ایثارگری شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو تا ابد در اذهان ملت ایران باقی خواهد ماند.
به گزارش ایرنا، حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در روز پنجشنبه 30 دی ماه 1395 رخ داد که در این آتش سوزی ساختمان پلاسکو به صورت کامل فرو ریخته و تعدادی از آتش نشانان که برای مهار آتش در این ساختمان بودند به شهادت رسیدند.
مجتمع تجاری پلاسکو سال 1340 ساخته شد. پلاسکو ساختمانی 17 طبقه در چهارراه استانبول تهران است که از آن به عنوان اولین ساختمان مرتفع و مدرن ایران یاد می شود که مرکز توزیع پوشاک نیز هست.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.