به گزارش ایرنا علی اعطا روز دوشنبه پس از پایان جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: محلات شهر تهران به لحظه تاریخی دارای هویت مهمی بودند که با تحولات شهری این موضوع کمرنگ شده بود.
وی با بیان اینکه فصل اول برنامه سوم که مربوط به نظام مدیریت و مالی و بودجه تصویب شد افزود: فصل دوم شامل برنامه های زیست پذیری و محیط زیست خواهد بود.
اعطا گفت: تاکنون 42 ماده از برنامه سوم بطور صورت رسمی مطرح و به تصویب رسیده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در برنامه سوم توسعه شهرداری تهران ملزم شده است برای جلب مشارکت بخش های عمومی و خصوصی و اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری و برای بهره‌برداری از این پروژه ها برنامه روشنی داشته باشد.
وی عنوان کرد: در راستای تحقق پذیر شدن برنامه شهرداری مکلف شد در بودجه سنواتی اگر نیاز به اصلاح بودجه بود حداکثر تا پایان شهریور امسال بودجه را پیش بینی و به شورای شهر ارائه دهد.
اعطا اظهارداشت: اگر بودجه محقق می شود و نیاز به اصلاحات داشته باشد در حقیقت برنامه محقق نمی‌شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع دیگری که در برنامه مورد توجه بود حساب های فی مابین شهرداری با سایر دستگاه‌ها است که شهرداری مکلف شد با داوری تخصصی سازمان حسابرسی، تکلیف این حوزه را مشخص کند.
اعطا ادامه داد: شهرداری در برنامه موظف شد که موضوع مودیان شهرداری در حوزه ساخت و ساز و مشوق‌های لازم را در نظر گیرد.
وی در خصوص پیش بینی اوراق مشارکت در ماده 37 برنامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر اوراق مشارکت در انحصار بانک هاست که در برنامه سوم در نظر گرفته شده که مودیان شهرداری هم در این حوزه ورود کنند.
اعطا گفت: برای اولین بار در این برنامه شهرداری تهران موظف شده است که تکلیف اراضی بزرگ مقیاس خود مانند برج میلاد و بوستان ولایت را مشخص کند.
وی در ادامه با اشاره به تصویب ماده 42 برنامه سوم بیان کرد: در حوزه نوسازی بافت فرسوده هم عنوان شد که شهردار تکلیف این محدوده بافت فرسوده را به طور مشخص تعیین و به تصویب مراجع ذیصلاح برساند تا اقدامات مناسب نوسازی دنبال شود.
تهرام/7244/ 7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.