سرهنگ حسین اردلان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع کشفیات انواع مواد مخدر در 9 ماهه امسال بالغ بر 3 تن بوده است.
وی تصریح کرد: همچنین در طی این مدت، تعداد دستگیری‌های متهمین در حوزه مواد مخدر این شهرستان 42 درصد افزایش یافته است.
اردلان عنوان کرد: هر چند که از ابتدای انقلاب اسلامی اقدامات گسترده ای در عرصه مبارزه با مواد مخدر انجام شده، ولی امروزه کارشناسان این حوزه به این نتیجه رسیده اند که پیشگیری و درمان به مراتب موثرتر از مبارزه است.
وی افزود: موضوع مواد مخدر باید در جامعه به صورت چالش مطرح شود و همه اقشار جامعه را درگیر حل این معضل اجتماعی کند.
رئیس پایگاه نهم مبارزه به مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه سمن ها در حوزه درمان، پیشگیری، آموزش و فرهنگ سازی نقش موثری دارند، یادآور شد: آموزش‌های هماهنگ شده موجب آگاهی بخشی به جامعه خواهد شد.
وی با بیان اینکه 95 درصد معتادان پس از درمان دوباره گرفتار این بلای خانمانسوز می شوند، افزود: اگرچه فرهنگ سازی در حوزه آموزش و پیشگیری کار دشواری است اما باید برای سلامت جامعه و دوری از مواد مخدر انجام شود.
اردلانی طرح پیشگیری از اعتیاد در مدارس جنوب پایتخت را بسیار کاربردری و ارزشمند بیان کرد و گفت: آموزش هایی در زمینه شناخت مواد مخدر و آثار سوء آن بر اساس سن افراد در مدارس مطرح شد تا پیشگیری های اولیه انجام شود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.