به گزارش ایرنا، محمد اسلامی امروز (پنجشنبه) در آئین بهره برداری از فاز یک شهرک حمل و نقل شهرستان ری با اشاره به در آستانه قرار گرفتن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اگر چه در برخی از جبهه ها فعالیت به کندی صورت می گرفت اما در برایند دستاوردها موفق بودیم.
وی تصریح کرد: در راستای تحقق استقلال کشور بر مبنای سیاست گذاری و اداره کشور بر اساس اراده ملت، مستحکم بودیم و کار را با همدلی، هماهنگی و یکپارچگی ملت به موفقیت رساندیم.
اسلامی افزود: همه امکانات در کشور وجود دارد و با اراده و پشتکار و همت مردم در هر بخشی می توان با شتاب به سمت موفقیت و توسعه حرکت کرد.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: امروزه کشور از ظرفیت های بالایی برخوردار است که با استفاده از توان و سرمایه های موجود می توان طراز اقتصادی در کشور را توسعه داد.
وی با بیان اینکه تصدی گری دولت نیاز نیست، گفت: دولت باید مسیر را هموار و تسهیل کند تا مردم با استفاده از سرمایه گذاری های خود بتوانند توسعه و رونق اقتصادی را موجب شوند.
اسلامی افزود: اگر چه قوانین دشواری در این حوزه وجود دارد و برخی موارد هم تسهیل کننده نبوده اما با توجه به سیاست های کلی که ابلاغ شده و همچنین قانون رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار گام های موثری برداشته شده است.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ظرفیتی که در قانون شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت به وجود آمده هر آنچه که در این مسیر در گذشته وجود داشت در این قانون دیده شده است.
وی ادامه داد: استفاده مسئولان از حداکثر ظرفیت ها نقش موثری در توسعه و سرعت سرمایه گذاری مردمی در بخش خصوصی می شود.
اسلامی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل نقش تسهیل کننده و حمایتی دارد، تصریح کرد: در راستای بکارگیری ظرفیت ها و شکوفایی اقتصاد برنامه های مهم و ارزنده ای وجود دارد.
وی طرح جامع حمل و نقل را در توجه به لجستیک مهم دانست و گفت: با توجه به طرح جامع در اقتصاد کشور نباید جای لجستیک خالی باشد بلکه باید به موضوع نظام لجستیک کشور به صورت پررنگ و قوی پرداخته شود.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: نظام لجستیکی باید به گونه ای باشد تا بتوان با حمل و نقل ترکیبی و با استفاده حداکثری از ظرفیت ترانزیت سهم خود را در اقتصاد روزافزون کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید در مورد توسعه شهرک‌های خصوصی حمل و نقل پیشتیبانی صورت گیرد، افزود: به هر میزان این شهرک های حمل و نقل به پارک های لجستیک نزدیک تر باشد کارآمدی و بازدهی اقتصادی برای توسعه بهره وری آسان تر خواهد بود.
اسلامی با بیان اینکه ما به هیچ وجه به پایانه و پایانه داری نیاز نداریم، اظهار داشت: پایانه داری و رصد کار دولت نیست و حتما به این روال خاتمه می دهیم و آنچه که مسلم است نقش آفرینی جامعه حمل و نقل است تا مسایلی را بر عهده بگیرند.
وی ادامه داد: نباید اجازه داد در این بخش عده ای با واسطه گری درآمد هنگفتی داشته باشند و زحمت ها بر عهده یک گروه باشد.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: بر مبنای عدالت ایجاد شده با یک نظام درست و لجستیک سازمان دهی شده دقیق می توان همه کارها را در این بخش به صورت متناسب و متوازن توسعه داد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حمایت صد در صدی در این بخش را خواهیم داشت، گفت: کشور و ملت ایران حق دارند تا سهم بزرگی از بازار ترانزیت را در منطقه و حتی نقاط دور دست بر عهده داشته باشند.
فاز یک شرکت حمل و نقل ریلی تهران با 70 شرکت صبح امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی، فرماندار ویژه شهرستان ری و مسئولان این شهرستان به بهره برداری رسید.
1970//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.