به گزارش خبرنگار ایرنا محسن هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه در آیین امضای تفاهم نامه قرارداد تأمین واگن های خط 7 مترو اظهارداشت: امیدواریم شرکت واگن سازی ژارس هر چه سریعتر بتواند تأمین مالی این واگن ها را انجام دهد.
به گفته وی تعداد سفرهای مترو باید به 6 تا 7میلیون سفر افزایش یابد.
هاشمی در ادامه با اشاره به سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: بخش عمده ای از تونل های مترو در سال های دهه 70 ساخته شده بود و آن زمان مناقصه مربوط به خرید تجهیزات و مناقصه برگزار شد که تنها 4 شرکت اروپایی در آن شرکت کردند.
وی ادامه داد: آن زمان قیمت هر واگن 1.5 میلیون دلار تعیین شده بود که مورد قبول واقع نشد و مرحوم هاشمی دستور داد بقیه کشورها نیز در این مناقصه شرکت کنند.
هاشمی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی در سفری به چین از مترو این شهر که آن زمان یک و نیم خط بود بازدید کرد.
وی افزود: در آن سفر مشخص شد قیمت واگن مترو در چین بسیار کمتر از قیمت پیشنهادی به ایران بود که پس از بازگشت از این سفر، سفیر آلمان احضار و نسبت به این موضوع اعتراض شد.
خط ۷ یک خط درون‌شهری به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۳ ایستگاه است.
این خط که عمیق‌ترین خط متروی تهران است از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی تهران آغاز و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه متروی میدان محمدیه، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه متروی شهید نواب صفوی با خط دو، در ایستگاه متروی توحید با خط چهار و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط در دست ساخت ۶ تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب می شود و در انتها به میدان کتاب در سعادت آباد می‌رسد.
تهرام/9353 // 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.