به گزارش خبرنگار ایرنا عرضه کنندگان ماهی و آبزیان افزایش قیمت این محصول را علت اصلی کاهش میزان فروش اعلام کردند و این درحالی است که این مرکز، ماهی را به قیمت عمده و خرده فروشی پایین تر از نرخ بازار در سطح شهر عرضه می کند.
غرفه داران ادعا داشتند که قیمت ماهی طی چند ماه اخیر به حدود دو برابر افزایش یافته است.
این مرکز عرضه عمده و خرده فروشی بعثت در حاشیه بزرگراه در جنوب پایتخت واقع شده است و زیر نظر سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران فعالیت دارد.
بازار ماهی بعثت تهران از ساعت 5 تا 8 صبح به صورت عمده فروشی و از ساعت 8 تا 17 بعدازظهر به صورت خرده فروشی به مردم خدمات می دهد.
مدیر شیلات و امور آبزیان استان تهران در حاشیه بازدید خود از بازار ماهی فروشان در بعثت تهران به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز از جمله بزرگترین بازارهای فروش ماهی در کشور و پایتخت محسوب می شود.
نغمه نظری افزود: از این مرکز روزانه حدود 100 تا 200 تن انواع ماهی در بازارهای تهران و سایر شهرهای اطراف تهران عرضه می شود و همچنین در این مرکز تمامی ماهیان توسط دامپزشکان قبل از فروش معاینه می شوند.
وی خاطرنشان کرد: برخی ماهیان نیز از استان های شمالی کشور به وسیله آب اکسیژن زنده به این مرکز تحویل داده می شود و مشتریان به صورت زنده می توانند ماهی بخرند.
به گفته نظری در آستانه شب یلدا معمولا خرید ماهی توسط مردم پررونق تر است و برای رفاه و خدمات بیشتر مردم این بازدید انجام شدتا عرضه این محصول با نظارت و کیفیت مناسب تری انجام شود.

** تولید 32 میلیون قطعه ماهی زینتی در استان
مدیر شیلات و امور آبزیان استان تهران همچنین گفت: این استان جزو استان های غیرساحلی و در پرورش ماهیان زینتی پیشگام و فعال است.
وی خاطرنشان کرد: سالانه در استان تهران 32 میلیون قطعه ماهی زینتی در 103 مرکز تولید می شود و در این زمینه رتبه دوم کشوری را دارد.

تهرام/7243/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.