عزیزاله افضلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پنج تیم بازرسی در شهرری و 6 تیم نیز در شهرهای تابعه از جمله باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد کار نظارت بر اقلام خوراکی مردم را انجام می دهند.
وی تصریح کرد: این طرح بازرسی با توجه به افزایش قیمت برخی اقلام همچون آجیل، میوه، شیرینی و مواد پروتئینی در آستانه شب یلدا اجرا می شود.
افضلی ادامه داد: کالاهای اساسی نرخ مصوب دارند که از طریق شبکه و مجاری معینی عرضه می شوند و قیمت مابقی اقلام نیز تابع عرضه و تقاضا و با توجه به قیمت های فاکتور خرید بررسی می شوند.
وی یادآور شد: بازران و کارشناس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی در این ایام بر بازار و واحدهای صنفی و میادین میوه و تره بار نظارت کرده و بصورت مداوم کالایی پر مصرف را مورد رصد و پایش قرار خواهند داد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری عنوان کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ نامه در معرض دید عموم هستند.
وی گفت: شهروندان می توانند هرگونه تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت و نبود صدور صورتحساب و غیره را به شماره 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا با شماره 55900177 در شهرستان ری گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، ایرانیان نزدیک به چند هزار سال است که شب یلدا آخرین شب پاییز را که درازترین و تاریکترین شب در طول سال محسوب می شود تا سپیده دم بیدار می مانند و در کنار یکدیگر با تناول آجیل، میوه و شیرینی خود را سرگرم می کنند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.