به گزارش ایرنا، حسین ترکاشوند روز پنجشنبه در نشست خبری که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قیامدشت برگزار شد، اظهار داشت: حل معضلات این شهر نیازمند بررسی و کارشناسی همه جانبه و حمایت های همه دستگاه ها است تا بتوان در رفع آنها اقدامات موثری را انجام داد.
وی یادآور شد: نداشتن بیمارستان و کلینیک پزشکی، نبود پل غیر همسطح و نداشتن گورستان از معضلات و تهدیدات قیامدشت به شمار می رود که باید رسیدگی شود.
ترکاشوند با بیان اینکه نبود پلیس راه معضلی جدی در این منطقه محسوب می شود، افزود: بزرگراه امام رضا (ع) در شرق پایتخت از مشکلات عدیده ای در حوزه حمل و نقل جاده ای برخوردار است و رفع معضلات و موانع در این بخش به جهت امنیت و سلامت مسافران یک ضرورت است.
وی به مشکلات حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اشاره کرد و افزود: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در قیامدشت معضلی مورد توجه بوده، که نیازمند همراهی و همکاری دستگاه های مربوطه در نوسازی این نوع ناوگان ها است.
ترکاشوند با اشاره به اقدامات شهرداری قیامدشت در حوزه زیباسازی شهری، تصریح کرد:11 هزار و 200 پلاک منزل مسکونی و یک هزار پلاک مغازه با هدف ساماندهی و نظم در قیامدشت تعویض شده است.
وی ادامه داد: ناهمگونی چهره شهری برای حضور افراد غیر بومی زیبا نبوده و بافت زیبای شهری را از بین می برد.
شهردار قیامدشت گفت: ساختار غیر منسجم و نامنظمی که در حوزه فضای سبز شهر قیامدشت وجود داشت و درختانی که هیچگونه سنخیتی با نوع خاک و زمین منطقه ندارد در این منطقه به چشم می خورد.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سرانه فضای سبز قیامدشت به 15 متر خواهد رسید، عنوان کرد: فضای سبز باید بر اساس استاندارهای عمومی در شهرها انجام شود و در تلاشیم به میانگین مناسبی در این زمینه دست یابیم.
ترکاشوند با بیان اینکه دو مخزن دیگر برای بهبود وضعیت آبرسانی به شبکه های آبی این شهر در حال احداث است، یادآور شد: سه میلیارد تومان هزینه در زمینه رفع مشکلات و آبیاری نوین در شهر قیامدشت پیش بینی شده و اهتمام بسیاری در راستای افتتاح این پروژه تا دهه فجر به کار گرفته شده است.
وی اظهار داشت: توسعه فضای سبز و ایجاد امکانات برای شهروندان در قیامدشت از اهداف و برنامه های شهرداری بوده که در تحقق این هدف اهتمام گسترده ای را آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: همچنین 10 هزار متر مربع قرار داد در حوزه کفپوش خیابان ها انجام شده تا معابر اصلی شهر شرایط لازم را برای تردد داشته باشند.
ترکاشوند به احداث سالن های ورزشی در قیامدشت اشاره کرد و افزود: 6 میلیارد تومان اعتبار در راستای احداث سالن ورزشی پنج هزار نفری تخصیص داده شده تا بتوان در صورت امکان این پروژه را تا سال آینده به بهره برداری رساند.

** خیابان ولیعصر (عج) قیامدشت با 80 میلیارد ریال بازگشایی شد
شهردار قیامدشت در ادامه اظهار داشت: مسدود بودن انتهای خیابان ولیعصر(عج) موجب مزاحمت برای شهروندان، کسبه و ترافیک در خیابان شهید بهشتی شده بود.
وی عنوان کرد: دغدغه بازگشایی این خیابان همواره از اولویت های مسئولان این شهرستان بوده که به دلیل مشکلات عدیده محقق نشده بود.
شهردار قیامدشت افزود: پس از تبدیل شهر شدن قیامدشت و ایجاد ساختار شورای اسلامی شهر و تخصیص اعتبار مورد نیاز در اجرای طرح های پیش بینی شده در این شهر، عملیات بازگشایی خیابان ولیعصر(عج) نیز آغاز شد.
وی ادامه داد: املاک واقع در طرح عمرانی، بهسازی و توسعه معبر اصلی قیامدشت با تخصیص اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در مدت 2 ماه خریداری و با اجرای مناقصه و تعیین پیمانکار، عملیات تخریب نیز آغاز شد.

** بلوار امام خمینی (ره) قیامدشت بهسازی شد
شهردار قیامدشت گفت: طرح روشنایی و بهسازی بلوار امام خمینی (ره) قیامدشت با اعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اجرایی شد.
وی تصریح کرد: کار اصلاح هندسی، بهسازی، جدول گذاری، پیاده رو سازی و روشنایی بلوار امام خمینی(ره) در قیامدشت با طول یک هزار و 200 متر انجام شد.
ترکاشوند افزود: این طرح در راستای توسعه خدمات شهری و تامین زیر ساخت ها در منطقه با هدف بالا بردن سطح رفاه اجتماعی در طی یک سال اجرا شد.
وی بیان کرد: اقداماتی نیز در راستای فضای سبز این بلوار انجام گرفت تا ساکنان منطقه از این تسهیلات و خدمات بهره مند شوند.
وی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح کیفی اجرای آسفالت معابر و خیابان های سطح شهر قیامدشت، افزود: شیب بندی مناسب طولی و عرضی معابر این شهر به همراه آسفالت از اولویت های این شهرداری است که باید اجرا شود.

** محوطه مقبره الشهدای قیامدشت بازسازی شد
شهردار قیامدشت در ادامه از بازسازی محوطه مجموعه مقبره الشهدای این شهر با اعتبار 2 میلیارد ریال خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کارمحوطه سازی و ساخت ساختمان مقبره الشهدا در قیامدشت 2 سال و نیم ناتمام مانده بود اما هم اکنون با همت شورای جدید شهر این مقبره بعد از چند سال انتظار بازسازی شد.
ترکاشوند با بیان اینکه نمای خاص پروژه مقبره الشهدا برگرفته از معماری سنتی ایرانی است، اظهار کرد: کاشی کاری ها و فعالیت های محتوایی در دیوارهای مقبره الشهدا شامل کتیبه نگاری آیات قرآن کریم با خط کوفی و دیوارهای پیرامون در حال انجام است.
وی افزود: مقبره الشهدا مکانی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و طراحی زیبای این مکان زیبنده شهر قیامدشت است.
ترکاشوند در ادامه به ارائه گزارشات مالی شهرداری قیامدشت اشاره کرد و گفت: درآمدهای شهرداری قیامدشت تا بیستم آذرماه سال جاری از محل مالیات بر ارزش افزوده مبلغ 515 میلیارد و 898 میلیون و 816 هزار و 248 ریال بوده است.
وی ادامه داد: در سال جاری 151 میلیارد و 15 میلیون و 100 هزار تومان هزینه در راستای اقدامات و کارهای عمرانی به شهرداری قیامدشت تخصیص یافت و اقدامات لازم در این حوزه انجام شده است.
شهر قیامدشت با مساحت 179 هزارمتر مربع و جمعیتی بالغ بر 52 هزار نفر در 15 کیلومتری جاده خاوران واقع شده ‌است
این شهر پیش از این در خارج از محدوده قانونی شهر تهران قرار داشت و از خدمات شهرداری منطقه 15 تهران استفاده می کرد که پس از شهر شدن دارای شهرداری مستقل و در محدوده شهرستان ری قرار دارد.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.