به گزارش خبرنگار ایرنا سردار حسین رحیمی امروز در حاشیه نشست خبری اجرای طرح موسوم به «طاهر»( طرح انتظامی - ترافیکی با رویکرد ارتقای انضباط و ایمنی ترافیکی شهر تهران) افزود: لایی کشی و تخلفات سرعت بخصوص در بزرگراه های تهران بیشتر شده و با استفاده از توان خودروهای جدید، مجدد گشت نامحسوس اجرایی شد.

**خطوط ویژه مختص خودروهای امدادی است
رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین گفت: خطوط ویژه برای خودروهای امدادی و پلیس است تا بتوانند زودتر برای انجام ماموریت خود به محل مورد نیاز برسند.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس یا مسئولان هر نهاد دیگر نمی توانند از این خطوط استفاده کنند مگر با اخذ مجوزهای قانونی؛ اکنون برای استفاده شخص یا نهادی درخواستی به ما ارائه نشده است.

**جزییات طرح طاهر
رحیمی با تشریح طرح طاهر در معابر پایتخت به منظور برخورد با تخلفات حادثه ساز گفت: در قالب این طرح با همکاری پلیس راهور و انتظامی با انواع تخلفات از جمله خودروهای فاقد پلاک، رانندگان حادثه ساز، خودروهای ساکن یا فاقد معاینه فنی و دودزا، موتورسیکلت های فاقد کلاه و تخلفات شبانه برخورد می شود.
به گفته وی اولین مرحله از طرح طاهر از اوایل هفته جاری به مرحله اجرا در آمده است و خودرو های سنگین که شبانه در شهر به حرکت در می آیند نیز مشمول آن می شوند.
وی گفت: تاکنون یک هزار و ٣٥٧ دستگاه خودرو را توقیف کرده ایم و افزون بر ٥٢ هزار خودرو دیگر اعمال قانون شده اند که شامل توقیف نبوده اند.

**ارائه آموزش به متخلفان
رئیس پلیس پایتخت همچنین با بیان اینکه موضوع آموزش رانندگان متخلف در تمامی ستادهای ترخیص جزو اولویت هاست افزود: آمار ها نشان می دهد بیش از ٧٠ درصد از جانباختگان سوانح رانندگی در تهران، راکبان موتور و عابران پیاده هستند.
وی ادامه داد: در مقایسه با سال گذشته حدود چهار درصد از آمار کشته شدگان کاهش یافته است اما این موضوع مورد قبول نیست و باید با تمام توام برای کاهش هرچه بیشتر این آمار تلاش کنیم.
رحیمی همچنین درباره ضرب و شتم ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی توسط برخی متخلفان گفت: جایی که لازم باشد یگان های انتظامی در کنار ماموران راهنمایی و رانندگی قرار می گیرند و با متخلفان برخورد می شود.
رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تعداد روزهای توقیف خودرو ها گفت: بر اساس قانون خودروها از سه روز تا یک ماه توقیف می شوند و بالاترین جریمه مربوط به خودروهایی است که ١٣ میلیون تومان جریمه شده و تاکنون پرداخت نکرده است.
وی افزود: خودروهایی که بالاتر از یک میلیون تومان جریمه شده اند تا یک ماه فرصت پرداخت جریمه دارند.
رحیمی اظهارداشت: در تهران بیش از هفت میلیون خودرو و موتورسیکلت وجود دارد پس لازم است به عنوان راکب، راننده یا عابر به قوانین احترام بگذاریم و آن را رعایت کنیم.
وی در مورد خودروهای ساکن در نقاط مختلف شهر نیز افزود: خودروهای نمایشگاه داران مقابل نمایشگاه های فروش خودرو را توقیف می کنیم و نمایشگاه داران حق بستن جلو مغازه را ندارند.
رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به این سوال که آیا برخورد با خودروهای دودزا شامل خودرو های پلیس هم هست؟ گفت: بله، با این خودروها هم برخورد می شود.
وی افزود: با توجه به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا، پلیس با جدیت بیشتری دنبال خودروهای مشکل دار ادارات خواهد رفت.
رحیمی در مورد سرنوشت اجرای طرح زوج و فرد نیز گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص (حذف طرح) گرفته نشده است و همانطور که قبلا اعلام کردم به طور حتم این طرح مورد بررسی قرار می گیرد.

تهرام/ ٣٢٢٥/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.