به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی امیری ارجمند در خطبه های این هفته نماز عبادی - سیاسی جمعه فیروزکوه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، بیان داشت: نماینده مجلس یک فرد نیست، بلکه نماینده جمعیت وسیعی است که وظیفه دارد در سخنرانی ها و امضاهای خود منافع کشور و عموم مردم را در نظر بگیرد.
وی تاکید کرد: نمایندگان نباید از هیچ کس جز خداوند هراسی داشته باشند تا بتوانند تصمیمات درست را اتخاذ کنند.
حجت الاسلام امیری ارجمند در ادامه ابراز کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی اصناف و اتحادیه ها، همواره نقش مهمی را ایفا کردند اما امروز برخی از بازاریان خلاف این عمل را پیش گرفته اند و با ایجاد اختلال در بازار در جهت هدف دشمن حرکت می کنند.
وی خطاب به فروشندگان بازار تصریح کرد: اجناس خود را احتکار نکنید تا دشمنان به هدف خود برسند.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: اگر اتفاقاتی که امروز در فرانسه رخ می دهد در کشور ما اتفاق می افتاد تمام دنیا یکصدا می شدند که در ایران انقلاب شده است، اما مردم ما نجیب هستند و این مسائل را درک می کنند، نباید از این نجابت سو استفاده شود.
وی ضمن گرامیداشت روز دانشجو خاطرنشان کرد: دانشجویان امروز باید از دانشجویان دیروز و شهدای 16 آذر درس بگیرند و آنها را الگوی خود قرار دهند.
حجت الاسلام امیری ارجمند با اشاره به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز که در سمنان برگزار شد اظهار داشت: اقامه با خواندن نماز متفاوت است؛ حکومت ما اسلامیست و حاکمان اسلامی وظیفه دارند نماز را اقامه کنند.
وی افزود: مسئولان باید دین را استوار نگه دارند و تمام اهتمام خود را در این زمینه به کار گیرند.
همچنین تاکید کرد: در جامعه اسلامی نباید اداره یا مدرسه ای فاقد نمازخانه باشد یا مسجدی امام جماعت و نمازگزار نداشته باشد.
خطیب نماز جمعه فیروزکوه با بیان اینکه والدین باید از مدیران آموزش و پرورش مطالبه گری دینی برای دانش آموزان داشته باشند گفت: اقامه نماز عامل اصلی تربیت نسل جوان است.
این مقام مسئول ادامه داد: اقامه نماز باعث اصلاح فرد و در نهایت جامعه می شود؛ حقوق همنوع و غیر همنوع در جوامعی که این امر را مهم می شمارند، رعایت می شود.
شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

تهرام/9897//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.