به گزارش ایرنا، محمد نوری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری که در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه ها محل نشر و ترویج فرهنگ و علوم قرآنی به شمار می رود.
وی یادآور شد: اگر امروز نسبت به قشر دانشجو توجه نشود در آینده این قشر به پیش قراولان دشمن تبدیل می شوند.
نوری افزود: در طول 40 سال انقلاب اسلامی، جریانات مختلفی از سوی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه افتاد که با هوشیاری این قشر، آنها با شکست مواجه شدند.
وی عنوان کرد: دانشجویان و دانشگاهیان باید همواره مراقب نفوذ دشمن و جریاناتی که با توطئه و نقشه های آنها همراه است، باشند.
دبیر سیاسی بسیج دانشجویی استان تهران گفت: نظام استکبار تمام توان خود را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی بکار گرفته تا انقلاب اسلامی نتواند جشن 40 ساله خود را ببیند.
وی تصریح کرد: بصیرت و هوشیاری دانشجویان همچون سدی محکم در برابر توطئه ها و نقشه های دشمنان انقلاب است.
نوری یادآور شد: رشد علمی کشور و پیشرفت های گسترده در عرصه های مختلف مرهون تلاش ها و پایداری دانشجویان انقلابی و متعهد است.
به گزارش ایرنا، دانشجویان در 16 اذر سال 1332 همزمان با سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا به ایران در اعتراض به دخالت های واشنگتن در امور داخلی ایران، مقابل دانشگاه تهران تظاهرات کردند.
این تظاهرات با یورش نظامیان به خاک و خون کشیده شد. در یورش نظامیان رژیم پهلوی به تظاهرکنندگان، سه دانشجوی ایرانی به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر زخمی شدند و از این رو روز 16 اذر به نام روز دانشجو نامگذاری شده است.
1970//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.