به گزارش ایرنا، برزین ضرغامی روز سه شنبه در نشست خبری ششمین دوسالانه مجسمه های شهری تهران افزود: پس از اعلام فراخوان این 2 سالانه، هنرمندان از اردیبهشت تا شهریور آثار خود را طی 7 محور تعریف شده به دبیرخانه ارسال کردند.
وی ادامه داد: پس از 2 مرحله پایش، 61 اثر توسط هیات داوران به بخش نهایی 2 سالانه مجسمه های شهری راه یافت و قرار است این آثار از 9 آذر تا 5 دی سال جاری در نگارستان صبای فرهنگسرای فرهنگ و هنر به دید عموم گذاشته شود.
به گفته ضرغامی، 15 اثر توسط هیات داوران و یک اثر منتخب از سوی بازدیدکنندگان این 2 سالانه در نهایت انتخاب و هنرمندان صاحب اثر یک سال فرصت دارند که مجسمه های خود را بسازند.
وی افزود: تمامی آثار منتخب پس از ساخت در 16 نقطه شهر جانمایی و نصب می شود.
ضرغامی همچنین گفت که در مدت مذکور نمایش آثار، جلسات نقد، سخنرانی و میزگرد برگزار می شود.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی سالیان گذشته 2 هزار مجسمه با ابعاد مختلف در پایتخت نصب شده است و ساماندهی مجسمه ها و رساندن پیام های آنها به شهروندان از اولویت های این سازمان است.
این مقام مسئول همچنین از به نمایش درآمدن 30 مجسمه در پارک قائم منطقه 18 خبر داد و گفت: جانمایی مجسمه های شهری در مناطق مختلف تهران طبق عدالت انجام می شود.
به گفته ضرغامی، هر ساله 3 فراخوان برای ارسال آثار مجسمه ها از سوی سازمان زیباسازی داده می شود و در این راستا نهمین سمپوزیسیم مجسمه سازی سال آینده برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: سمپوزیسیم مفاخر و هنرمندان معاصر نیز سال آینده برگزار می شود و قرار است در گوشه و کنار شهر تندیس و سردیس هنرمندان نصب شود.
سیدمجتبی موسوی دبیر ششمین دوسالانه مجسمه های شهری تهران نیز در این نشست گفت: بیش از 250 مجسمه از دل پنج دوره گذشته به فضای شهری راه یافته است.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.