به گزارش ایرنا خلیل آبادی روز سه شنبه در حاشیه جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر در جمع خبرنگاران افزود:با توجه به استعلام وزارت اطلاعات این نامه برای صدور حکم حناچی کفایت نمی کند.
به گفته وی در جلسه امروز هم اندیشی اعضای شورا موضوع نامه وزارت کشور به شورا مورد بررسی قرار گرفته است.
وی گفت: قرار شد در رایزنی با وزارت کشور هرچه سریعتر حکم شهردار تهران مشخص شود.
خلیل آبادی افزود: اگر شورا بر گزینه انتخابی خود اصرار داشته باشد، موضوع به شورای حل اختلاف مرکزی خواهد رفت.
وی اظهارداشت: هنوز در این خصوص در شورا بحثی نشده و تلاش می کنیم با رایزنی هایی که با وزارت کشور و وزارت اطلاعات توسط هیات رئیسه انجام می شود حکم شهردار منتخب تائید شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از نظر قانون امروز (سه شنبه) باید حکم شهردار منتخب صادر می شد گفت: وزیر کشور دیروز پاسخ ما را داد و اعلام کرد به علت آنکه نامه وزارت اطلاعات برای صدور حکم کفایت نمی کند، حکمی صادر نشده است.
خلیل آبادی افزود: این به معنای تایید یا عدم تایید گزینه ما نیست، همچنان تلاش می کنیم این حکم صادر شود و هیات رئیسه نیز پیگیر این رفع ابهام هست.
اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران که از شهریور ماه سال 96 فعالیتشان شروع شده است به دنبال ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری ها روز 22 آبانماه امسال با 11 رای حناچی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران را در رقابت با «عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی، به عنوان شهردار پایتخت انتخاب کردند.
حناچی 27 آبان ماه امسال همزمان با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری ها حناچی منتخب خود برای شهرداری پایتخت را به عنوان سرپرست این نهاد برگزیدند.
سید محمد علی افشانی پیش از حناچی شهردار تهران بود.
تهرام/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.